"Rod i mine menstruationer"
Hej Tina
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at du kan besvare.
Min kæreste og jeg er i gang med projekt baby og har været i gang siden Okt. 2013
Desværre er der ikke sket noget endnu. Min menstruationer kan være meget uregelmæssig til tider. Jeg havde den sidste menstruation den 29 maj -2 juli 2014
Vi stod og skulle på ferie her fra den 2/8-16/8 og min periode var ikke kommet. Gik til lægen nogle dage inden vi skulle rejse og fik udskrevet Provera som jeg skulle tage i 10 dage 2 piller om dagen. Skulle tage disse piller for at udsætte min menstruation, men fik normal alligevel efter vi havde været ad sted i en uge. begyndte at tage 3 piller i ren desperation for at min blødning skulle stoppe, men det gjorde den ikke. Betyder det så at pillerne har været for svage og ikke har kunne virket og er der stadig mulighed for at jeg kan have ægløsning trods menstruation?
Hilsen
Dorte81
Tinas svar
Kære Dorte81,
beklager at du først får svar nu.
Meget kort - du må tale med din læge omkring problemet. Jeg kender ikke Provera.
Du har været igang med at prøve at blive gravid i næsten et år nu og du har meget uregelmæssige menstruationer. Jeg vil anbefale dig og din mand at blive udredt
Bed om at blive henvist til en gynækolog eller fertilitetsklinik.
Held og lykke,
Kh Tina.
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld