Eksperthjælp: Knapt 4 måneder, skal han kunne genkende mor og far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. august 2014

Lisbeth Jess

"Knapt 4 måneder, skal han kunne genkende mor og far"

Hvirnår kan babyer genkende deres mor og far? Og sådan udvise glæde når de ser en? Jeg spørger fordi min søn på knap 4 måneder stadig ikke viser nogen form for glæde i ansigtsudtryklet eller andre ting når jeg kommer hjem hvis far har passet ham eller omvendt, og det bekymrer mig egentlig lidt..
På forhånd tak

Lisbeths svar

Hej !
Jeg er usikker på om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt,
Jeg vil skrive hvad jeg mener en knapt 4 måneders baby gør sammen med sine forældre.,

Hvis dit behov er helt andet, så skriv du igen, og jeg vil svare.

Når han er 3-4 måneder er der god øjenkontakt,han siger mange lyde, .Hovedet kan han sikkert holde stabilt når han sidder og ligger på maven.

Måske kan han endda løfte sit hoved kortvarigt når han ligger på ryggen.

Han åbner og lukker sine hænder og griber ud efter ting, flytter sit legetøj fra hånd til hånd og putter det i munden, bruger sine fingre til at føle efter.

Han kan ofte sige R lyde i kæder og kan grine, lytter interesseret. følger genstande der drejer rundt.

Det jeg remser op nu er en vejledning. nogen kan før andre kan senere

Når du kommer hjem og stikker dit hoved hen til ham og siger hej med kærlig stemme, får du så et smil og ser en form for begejstring?

Hvis ikke, kan du tage fat i begge hans hænder, lade dem mærke dinkind, eller samle dem på brystet af ham. Snak med din kærlige stemme, nyn lidt , vug ham og observer om smilet kommer.

Forsøg i en periode at være tæt på ham med jeres ansigter så I er sikre på han kan se jer. lav sjov og snak med ham, kilde og hvad i ellers gør.

Med så lille et barn skal man være tæt på og etablere en tæt kontakt, en stemme i rummet er ikke nok.

har han været forkølet og måske have væske i sine ører. det kan hæmme hans hørelse.
Det kan checkes hos en ørelæge.

Når han ligger på gulvet rækker han ud efter legetøjet, fryder han sig når det lykkes,?

Hvis jeres søn trives, er glad og I har en varm kærlig kontakt med ham, så er der ingen grund til bekymring.
.Hav ham meget i favn, så han mærker jer
Nu har jeg skrevet hvad I kan træne lidt med, og være obs på at være tæt på ham så han kan se jer tydeligt.

Rigtig meget held og lykke med ham. håber dette giver lidt ro.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

missehxx

tak for dit svar, mit spørgsmål må nu egentlig nærmere om det er normalt at han ikke viser udtryk for at han genkender os når vi har været væk fra ham.. ?

Nu skriver du at han flytter ting fra hånd til hånd, dette kan han slet ikke endnu, ej heller holde et stykke legetøj, men han mærker meget på det.. er det for sent han ikke kan dette så?

Anmeld

2. september 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen !

Min opremsning af hvad et barn ca kan skal ikke vurderes til at din søn er bagud. Børn er meget forskellige og de normale rammer er meget vide.

Dit specifike spørgsmål var, om han skulle kunne genkende mor og far.

Det vil jeg  svare ja til. med den alder han har. Min ulempe og mulighed for at gøre dig/jer bekymret, er at jeg ikke ser samspillet mellem ham og jer. 

Jeg vil anbefale dig at kontakte din sundhedsplejerske, få snakket med hende og bed om et besøg. det lyder som du er bekymret.

Bekymringer skal ryddes af vejen.

Hun kender ham og kan råde og vejlede, hvis der er noget der kan og skal ændres.

held og lykke med ham fortsat.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.