Hvordan blev jeres børn blefri???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
13 svar
6 synes godt om
27. august 2014

lycly

Er mest interesseret i at høre fra jer der havde lidt udfordringer med det, hvis børn ikke bare smed bleen fra den ene dag til den anden.

Julia blev 3 i juli og vi har lige siden forsøgt at få hende af med bleen. Hun er skrækslagen for toilettet (gør ikke situationen nemmere) men potten er hun lidt mere fortrolig med. Men hun vil ikke have bleen af og NÅR hun har bleen af vil hun ikke på potten.. Vi har ikke intensivt insisteret på at hun skal prøve, for vil ikke presse hende..

Hvordan gjorde I? Alle råd modtages..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2014

MetteT

Så vent... Hun lyder ikke klar endnu..
Begge mine smed den først da de var ca 3 år og 4-5 mdr og sagde selv at nu vil de ikke ha ble på mere.. Og sådan blev det..

Anmeld

27. august 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
LuLy skriver:

Er mest interesseret i at høre fra jer der havde lidt udfordringer med det, hvis børn ikke bare smed bleen fra den ene dag til den anden.

Julia blev 3 i juli og vi har lige siden forsøgt at få hende af med bleen. Hun er skrækslagen for toilettet (gør ikke situationen nemmere) men potten er hun lidt mere fortrolig med. Men hun vil ikke have bleen af og NÅR hun har bleen af vil hun ikke på potten.. Vi har ikke intensivt insisteret på at hun skal prøve, for vil ikke presse hende..

Ville helt sikkert vente lidt endnu.

Mine drenge blev begge da de var 2,4 år.

Dog havde lillebror mange gode og dårlige perioder hvor han gjorde meget i bukserne. Men tog det som det var og lykkedes det fik han et stykke chokolade som belønning.

Anmeld

27. august 2014

Jupiter

Jeg har ingen erfaring på området, men jeg tænker om i har potten stående ude på badeværelset?

Måske det er hele rummet hun ikke bryder sig om?

Eller kunne det måske hjælpe hvis i "viser" hende at det ikke er farligt ved at lade døren være åben når i selv går på toilettet?

Anmeld

27. august 2014

TNBC

LuLy skriver:

Som MetteT siger, hun er ikke klar.

Min nevø var også sent, han var en måned fra at blive 4 før han blev blefri. Men det tog også kun en uge, jeg havde ham med i svømmehallen, og spurgte om vi ikke lige skulle gå ind på toilettet(han havde ikke badeble på), og først sagde han nej, men anden gang sagde han ja og så gjorde han det. Og som sagt en uge senere, blefri.  Men han var ikke klar før det, og det lyder heller ikke som om Julia er. 

Men I kan altid spørge hende en gang imellem, og hvis hun siger nej, så lad det ligge. Men siger hun ja, så tag hende med derud og lad hende sidde. 

Anmeld

27. august 2014

lineog4

LuLy skriver:

Liam nægtede - jeg troede sgu seriøst han ville gå med ble når han startede i skole. Han var stædig og ja holdt sig bare hvis vi tog bleen af. 

Jeg lod ble være ble og talte aldrig om det og pludselig en dag hvor han var 3 år og 4 mnd kom han hjem og sagde han ikke brugte ble og så gjorde han så ikke det. Ved godt der ikke er mange råd i det, men der er måske det råd at det ikke altid kan betale sig at presse.

Og vil I gerne alligevel arbejde med det, så havde vi en udfordring men den mindste der ellers smed bleen meget tidligt - han ville simpelt ikke lave lort på toilettet, gerne på potten men ikke i toilettet. Der lavede vi et stjernekort, hvor der stod og viste med tegninger: jeg kan lave lort på toilettet. Der var sat af til 6 stjerner og så fik han en lille chokolade (valgte han selv) ved hver stjerne og når han havde fået 6 stjerner fik han en ting han havde ønsker sig (skylander i figur). Da han først forstod ideen så kunne han da næsten ikke stoppe med at gøre det på toilettet 

Anmeld

27. august 2014

Noahmor

LuLy skriver:

Vi ventede til han selv var klar og bum da han var 3,5 og startede i børnehave igen efter sommerferie så var han klar. Der var en anden der havde smidt bleen og så ville han heller ikke bruge ble. Han var dog ikke tosset med at lave stort på toilettet (var lidt bange for det) så der kørte vi belønning og det tog kun seks gange, så havde fanget fidusen. 

Anmeld

27. august 2014

lycly

MetteT skriver:

Så vent... Hun lyder ikke klar endnu..
Begge mine smed den først da de var ca 3 år og 4-5 mdr og sagde selv at nu vil de ikke ha ble på mere.. Og sådan blev det..

Jeg mener heller ikke selv at hun er klar. Og havde også besluttet at vente men børnehaven nævnte det forleden dag hvilket stressede mig lidt

Anmeld

27. august 2014

lycly

Jupiter skriver:

Jeg har ingen erfaring på området, men jeg tænker om i har potten stående ude på badeværelset?

Måske det er hele rummet hun ikke bryder sig om?

Eller kunne det måske hjælpe hvis i "viser" hende at det ikke er farligt ved at lade døren være åben når i selv går på toilettet?

Det har jeg også tænkt og vi har jo kun det der meget lille toilet så det forstår jeg godt hvis hun ikke bryder sig om. Af samme årsag står potten i stuen
Og hun har tit set mig på toilettet og står altid og snakker med mig imens. Troede også det ville hjælpe på det, men ikke rigtig

Anmeld

27. august 2014

Jupiter

LuLy skriver:

Det har jeg også tænkt og vi har jo kun det der meget lille toilet så det forstår jeg godt hvis hun ikke bryder sig om. Af samme årsag står potten i stuen
Og hun har tit set mig på toilettet og står altid og snakker med mig imens. Troede også det ville hjælpe på det, men ikke rigtig

Hmm, ja så er det jo ikke nemt 

Måske de andre har ret - at hun bare ikke er klar.

Det er nok ligesom med alle de andre bekymringer vi har omkring vores børn: "Hvorfor triller han ikke endnu - han lærer det aldrig?", "Kan hun ikke snart gå selv ligesom de andre på den alder?" osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.