Lege til børnefødselsdag???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. august 2014

Camulla

Hej hej 

Min største dreng bliver 6 år på fredag, dvs. at han får nogle drenge hjem til fødselsdag på søndag.

Jeg har et par ideer til nogle lege de skal lege, men slet ikke nok, så måske der sad nogle derude med nogle gode ideer til andre og flere lege? De bliver 6-7 drenge...

Det skal helst ikke være noget konkurrencepræget...

Håber på lidt hjælp... Da min mand ikke har tid til at hjælpe med at kigge med det, må man ty til Baby.dk! Tak for jeres hjælp altid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
En masse lege udenfor som:

Tovtrækning
Sækkeløb
Løbe med kartoffel på en ske
Skyde pile mod oppustede balloner
Skyde med bolde med tomme dåser der står på hinanden
Fodboldkamp
Støvlekast, hvor børnene står med ryggen til en hulahopring og de skal få den ind i ringen

Anmeld

25. august 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Camulla skriver:

Hej hej 

Min største dreng bliver 6 år på fredag, dvs. at han får nogle drenge hjem til fødselsdag på søndag.

Jeg har et par ideer til nogle lege de skal lege, men slet ikke nok, så måske der sad nogle derude med nogle gode ideer til andre og flere lege? De bliver 6-7 drenge...

Det skal helst ikke være noget konkurrencepræget...

Håber på lidt hjælp... Da min mand ikke har tid til at hjælpe med at kigge med det, må man ty til Baby.dk! Tak for jeres hjælp altid 

Tænker hvor længe skal de være der.

Har nemlig før haft planlagt flere lege men børnene fik kun meget en da de meget hellere ville lege selv.

Men nogle ideer kunne være:
Bogstavsskattejagt
Ballondans
Lakridsspisning
Flødebollespisning
Finde vingummi gemt i forskellige skåle med munden (i mel,ris,sukker osv.)
Boldspil ude
Ram en flaske med blyanten bundet om maven
Sækkeløb
Æggeløb

Det var da nogle ideer

Anmeld

25. august 2014

Ciss

- Sæt et lille fohæng eller en skærm op. Så må de stikke hånden igennem og mærke sig frem til, hvad der er bag.

- Tegne halen på grisen/æslet/elefanten (hvilket dyr, man nu foretrækker)

- Skattejagt

- Statueleg. Man deler sig i to grupper, som begge skal løse opgaverne sammen. De skal lave en levende statue af .... alt fra bogstaver til dyr til situationer eller hvad man nu kan finde på.

- Hviskeleg

- Ballongleg med musik. Alle har hver sin ballong, som de skal holde svevende i luften. Når musikken stopper bliver alle til statuer, og man hører alle ballongerne falde ned. Når musikken starter igen, plukker man sin ballong op, og starter forfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.