Spørgsmål om ægløsning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. august 2014

Anonym trådstarter

Ja, nu spørger jeg lige herinde da jeg er sikker på I er langt mere kyndige indenfor det her end jeg er, da jeg aldrig er gået op i det tidligere. 

Hvis jeg har ægløsning en onsdag og har sex torsdag, risiko for presæd men ellers kondom - er der så sandsynlighed for graviditet? Altså ikke givent graviditet men er der så mulighed for graviditet? Ej det lyder altså tåbeligt som jeg beskriver det  Jeg ved godt der altid er en sandsynlighed for graviditet men er den mon større eller mindre efter ægløsning? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Ja, nu spørger jeg lige herinde da jeg er sikker på I er langt mere kyndige indenfor det her end jeg er, da jeg aldrig er gået op i det tidligere. 

Hvis jeg har ægløsning en onsdag og har sex torsdag, risiko for presæd men ellers kondom - er der så sandsynlighed for graviditet? Altså ikke givent graviditet men er der så mulighed for graviditet? Ej det lyder altså tåbeligt som jeg beskriver det  Jeg ved godt der altid er en sandsynlighed for graviditet men er den mon større eller mindre efter ægløsning? 

Øh jeg er ikke ekspert, men mener ægget kan overleve 24 timer efter det har "løsnet" sig, så du kan jo være heldig at det var udløbet da i havde sex - går ud fra du ikke planlægger at blive gravid 

Men præcis hvornår alle de ting sker indeni kroppen kan man jo umuligt vide.

Anmeld

25. august 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Man bliver kun gravid omkring ægløsning. Sædcellerne (som der også er masser af i præsæd) kan overleve ca 72 timer i kvinden, og ægget ca 24 timer. Så hvis du har haft sex dagen efter ægløsning er der bestemt mulighed for graviditet.

Anmeld

25. august 2014

Muffinmus

tja...ægget lever jo godt et døgns tid, så kan du selv regne ud hvor længe du er frugtbar efter ÆL:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.