Anti-sukker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2014

Michael healer

Yurie skriver:

Godaften de damer

Er der nogen herinde der er antisukker eller kender nogen der er?? 
Jeg arbejder for en familie, deres børn må ikke få sukker overhovedet(Selvfølgelig er der lidt i mælk), men intet med sukker i.

Han må ikke smage kage, is, chokolade, ikke engang en cheerio(altså heller ikke cornflakes), en pomfrit.. og sådan nogle ting. 

Jeg siger ikke at man bør proppe dem med ting med sukker, men jeg synes det er så synd at gå en tur med ham, købe en is, og han må ikke engang smage, eller hvis jeg drikker et glad juice. Han kan ikke engang spise kage på sin egen fødselsdag.. 

Jeg respektere selvfølgelig deres regler, men det betyder ikke at jeg er enig. 

Hej

Jeg kender ikke nogle der er sådan, men undre mig over hvorfor hele familien ikke gør sådan som de ønsker at deres børn op til 18 år, hvis jeg forstod det rigtigt, ønsker at gøre.

Som regel syntes jeg det er omvendt, at forældrene har en bestemt spise mønster som de så lære deres børn, men at lære børn en spise mønster man ikke engang selv kan stå inde for virker underligt i min optik.

Men du kan jo nok ikke rigtigt gøre noget ved det, da det jo er deres valg og der jo som sådan ikke er noget galt i det.

Det eneste du kan gøre, er at give udtryk for din mening, hvis ikke nu mens du bor der, så når du stopper, kan du fortælle din mening omkring det, og undren over hvorfor forældrene ikke selv undgår sukker, når de nu mener deres børn op til 18 år skal undgå det

Faktisk er det jo sundt nok at undgå sukker, og hvis jeg selv kunne gøre det, ville jeg da også gerne gøre det. Men problemet er jo at det smager jo godt de søde sager, og faktisk bliver man afhængig af det, ja man kan blive helt sukker afhængig. Var jeg en overgang jeg arbejde på et dagcenter, hvor jeg gik og tog sukkerknalder i ny og næ, lige som nogle af borgerne, heldigvis er jeg kommet af med den dårlige vane/mani

Så bliver der nævnt frugtsukker, men at sammenlige frugtsukker med raffineret sukker, er i min verden 2 forskellige ting.  Samt der er stor forskel på frugt, nogle frugt har lavt GI=  Glykæmisk Indeks indhold og noget frugt har højere GI

Faktisk var vi voksne her hjemme en overgang raw food spiser.

Og ja man kan faktisk lave Raw kage som smager udmærket , uden raffineret sukker, og ja der blev brugt agavesirup til kager, eller dadler til at søde de raw kager med. Det gode ved agavesirup er at der ikke giver så stort udslag i GI nemlig 11 mod almindelig sukker 73

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2014

Isabella_mor

Yurie skriver:

Godaften de damer

Er der nogen herinde der er antisukker eller kender nogen der er?? 
Jeg arbejder for en familie, deres børn må ikke få sukker overhovedet(Selvfølgelig er der lidt i mælk), men intet med sukker i.

Han må ikke smage kage, is, chokolade, ikke engang en cheerio(altså heller ikke cornflakes), en pomfrit.. og sådan nogle ting. 

Jeg siger ikke at man bør proppe dem med ting med sukker, men jeg synes det er så synd at gå en tur med ham, købe en is, og han må ikke engang smage, eller hvis jeg drikker et glad juice. Han kan ikke engang spise kage på sin egen fødselsdag.. 

Jeg respektere selvfølgelig deres regler, men det betyder ikke at jeg er enig. 

Det er jo forældrenes valg. Så må man lade være med at købe is osv når man er sammen med drengen. 

Jeg ved godt hvad jeg synes, og min holdning er at jeg synes at nul sukker tolerance er tosset. Man kan ikke undgå det. Det er i alt, frugtsukker, grøntsager, alt der indeholder stivelse er glukose, altså sukker.! 

Nej.. Alt med måde. Simpelthen. 

Anmeld

23. august 2014

Christine

Yurie skriver:

20måneder. 

Ok. Så synes jeg faktisk det er ok at være "fanatisk". Så er han jo ret lille.

Det var klart nemmest med vores nr. 1 for der så han bare ikke nogen spise slik, kage mv og kiks og yoghurt kan man finde uden sukker (eller yoghurt kan man lave selv af naturel + most frugt/bær).

Med nr. 2 var han ikke helt sukkerfri til 2 å, for han så desværre storebror spise f.eks. is. Men i princippet synes jeg det er ok at have nul tolerance overfor sukker indtil 24 måneder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.