Børn med svær forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
8 svar
1 synes godt om
22. august 2014

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har et barn på 2 der har svær forstoppelse. Han er ved at blive udredt for forskellige tarmsygdomme. Er der nogen af jer der har haft eller har børn med svær forstoppelse hvor det gik over af sig selv? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

christinak

Hej. Jeg har et barn på 2 der har svær forstoppelse. Han er ved at blive udredt for forskellige tarmsygdomme. Er der nogen af jer der har haft eller har børn med svær forstoppelse hvor det gik over af sig selv? 

Hej

vores søn har været fulgt af børne ambulatoriet siden han var 1/2 år grundet forstoppelse. Først var han på lactolose i et år men det var svær at trappe ham ud af, og vi fik ham over på movicol, og langsomt fik vi trappet ham ud. Han har aff ca hver dag eller hver anden. Når der går mere imellem er vi nød til at give ham et brev movicol, og så kommer det. Vi giver ham en masse rugbrød, rosiner, vindruer, alt der sætter gang i maven hver dag og masser af væske. Han er nu 2 år og maven kør nogen Lunde nu 

Anmeld

23. august 2014

Anonym trådstarter

Han havde ikke nogen tarmsygdomme? Det er jeg bange for at min søn har. Han har været forstoppet siden han var 6 uger. Har været på movicol i lang tid. I perioder kører det fint og så går det helt galt. Hvor han bliver helt forstoppet. 

Anmeld

23. august 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Min mindste led rigtig meget af forstoppelse indtil han kom på fast føde. Han kan stadig have lidt dage endnu (11 mrd) 

Jeg begyndte at give ham udo's choice - det virkede på ham, og gjorde at der var gang i maven hver dag  Hvis ikke han havde haft én lorteble i løbet af dagen, så kunne vi være sikre på, at han kastede op i løbet af aftenen i stedet for 

Anmeld

23. august 2014

modesty

Var han flaskebarn? Nogle gange kan forstoppelse grundet MME følge barnet i et godt stykke tid efter at flasken er droppet.

Jeg har desværre ikke nogle gode råd, men har læst flere kvinder herinde skrive om det, bl.a. Månsson, men hun er vist ikke herinde mere.

Hvad har I gjort af tiltag i forhold til diæt?

Anmeld

23. august 2014

Anonym trådstarter

Hvad er det du giver ham? Har aldrig hørt om det. Han har bla været på mælkefri diæt, det har ikke hjulpet. Han spiser sundt osv. Han var flaskebarn. Lige nu er han tilknyttet Odense sygehus, håber at det snart bliver bedre.

Anmeld

23. august 2014

modesty

Hvad er det du giver ham? Har aldrig hørt om det. Han har bla været på mælkefri diæt, det har ikke hjulpet. Han spiser sundt osv. Han var flaskebarn. Lige nu er han tilknyttet Odense sygehus, håber at det snart bliver bedre.

Hvis forstoppelsen er meget svær, er det ikke sikkert at det hjælper, men jeg ville helt klart forsøge at skære den hurtige stivelse ud af hans kost. Det vil sige alt hvidt brød, pasta, kartofler, ris. Giv ham masser af kostfibre, gerne fra grønsager. Masser af vand, naturligvis.

Det kræver selvfølgelig dialog med VS - men giv det et skud. En dreng fra min mødregruppe havde forstoppelse og efter 2 dage uden stivelse, var maven fin igen. Det vil nok kræve noget længere tid når jeres dreng er så stor og problemet har varet i så lang tid, og som sagt er det ikke sikkert at det virker, men prøv det.

Derudover ville jeg også give ham probiotika, som er naturlige mælkesyrebakterier (som baby får gennem modermælk, og som flaskebørn derfor ikke får), som hjælper til at opretholde en god bakterieflora i tarmen.

http://wellorama.com/shop/nds-probiotic-panda-22076p.html

Anmeld

23. august 2014

Anonym trådstarter

Mange tak. Det vil jeg prøve. Vi har prøvet mange ting, men ikke de to ting du nævner mange tak

Anmeld

24. august 2014

missehxx

Min søn på nu 3 1/2 måned har også døjet med svær forstoppelse siden fødslen. Han har også fået taget væsprøver fra tarmen for at tjekke for forskellige tarmsygdomme. Der var ikke noget i vejen, så de kan ikke finde en årsag.

Lige nu bliver han skyllet 1x dagligt og får movicol hver dag, og så fungerer det nogenlunde, men vi render stadig en del ude på ouh. Nu har jeg lige skiftet mækeerstatning og det har hjulpet lidt, men det er jo ikke så relevant i dit tilfælde... Held og lykke med det, håber det en dag går i sig selv, det er i hvert fald det vi venter på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.