Hvad er det du giver ham? Har aldrig hørt om det. Han har bla været på mælkefri diæt, det har ikke hjulpet. Han spiser sundt osv. Han var flaskebarn. Lige nu er han tilknyttet Odense sygehus, håber at det snart bliver bedre. 
Hvis forstoppelsen er meget svær, er det ikke sikkert at det hjælper, men jeg ville helt klart forsøge at skære den hurtige stivelse ud af hans kost. Det vil sige alt hvidt brød, pasta, kartofler, ris. Giv ham masser af kostfibre, gerne fra grønsager. Masser af vand, naturligvis.
Det kræver selvfølgelig dialog med VS - men giv det et skud. En dreng fra min mødregruppe havde forstoppelse og efter 2 dage uden stivelse, var maven fin igen. Det vil nok kræve noget længere tid når jeres dreng er så stor og problemet har varet i så lang tid, og som sagt er det ikke sikkert at det virker, men prøv det.
Derudover ville jeg også give ham probiotika, som er naturlige mælkesyrebakterier (som baby får gennem modermælk, og som flaskebørn derfor ikke får), som hjælper til at opretholde en god bakterieflora i tarmen.
http://wellorama.com/shop/nds-probiotic-panda-22076p.html
Anmeld