Regelmæssig mens efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. august 2014

Signe-bine

Hej allesammen 

Jeg fødte i oktober sidste år, og fik min første menstruation efter fødslen 9-15 juli. Det passer meget godt med min cyklus mm fra før graviditeten. Før graviditeten fik jeg min menstruation nærmest på klokkeslettet. Jeg tror min cyklus var 27 dage. Eller 28, kan ikke helt huske det. Det er så længe siden. Men jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker, jeg har ikke haft det siden. Jeg har ammet en smule mere efterfølgende, pga tænder, men ikke meget. Jeg er ikke gravid. 

Hvad fanden foregår der? Er der andre hvis kroppe (læs mens) er helt tosset efter fødslen?! Og hvor lang tid har det taget jeres menstruation at blive som før graviditet og fødsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Ciss

Åhja. Ting kan forandre sig vildt meget efter en fødsel.

Jeg havde en cyklus på ca 32 dage, og mens 8 dage i stræk, og meget letpåvirkelig cyklus. (Stress osv udsatte den altid). Pludselig, da jeg havde fået nr to, kommer den hver 28. dag fast og tager 4 dage. Jeg troede først, at noget var galt, men det er en permanent ændring, og alt kører fuldstændig regelmæssigt, så kroppen har åbenbart fundet en ny ballance.

Da mensen kom tilbage efter første fødsel var den meget kraftig de to første gange, og så blev det som normalt.

Se det lidt an. Men hvis du føler, at noget er galt, er det sikkert smart at få en tid hos lægen.

Anmeld

22. august 2014

Clisolka

Signe-bine skriver:

Hej allesammen 

Jeg fødte i oktober sidste år, og fik min første menstruation efter fødslen 9-15 juli. Det passer meget godt med min cyklus mm fra før graviditeten. Før graviditeten fik jeg min menstruation nærmest på klokkeslettet. Jeg tror min cyklus var 27 dage. Eller 28, kan ikke helt huske det. Det er så længe siden. Men jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker, jeg har ikke haft det siden. Jeg har ammet en smule mere efterfølgende, pga tænder, men ikke meget. Jeg er ikke gravid. 

Hvad fanden foregår der? Er der andre hvis kroppe (læs mens) er helt tosset efter fødslen?! Og hvor lang tid har det taget jeres menstruation at blive som før graviditet og fødsel?

Du er ikke alene! Jeg har den mest mærkeligste cyklus efter min fødsel i september sidste år...

Før jeg fik den første havde jeg en cyklus på 30 dage, og før jeg blev gravid med den lille havde jeg en cyklus på præcis 31 dage. 

Jeg fik min mens præcis 3 mrd. efter fødslen sidste år, havde den 3 gange i træk - så stoppede det igen...  Der gik præcis 120 dage, så blødte jeg igen - og nu? Nu venter jeg igen... Det er 54 dage siden jeg har blødt - og jeg er ikke gravid. 

Jeg tager til gengæld ikke p-piller, så jeg aner intet om hvornår jeg skal have mens, foruden når jeg kan mærke min ægløsning  

Før jeg blev gravid med den ældste havde jeg nogle rigtig lange pauser uden mens. Jeg har haft en pause på 1½ år  Ret lækkert, men for pokker min krop har brug for at blive udrenset 

Anmeld

23. august 2014

Mettefpigen

Jeg fødte for næsten 3 år siden og min har ikke været regelmæssig siden... jeg har blødt flere gange på en måned, har blødt flere uger i træk... først nu er den begyndt at komme en gang om måneden eller hver anden måned og bløder 3-5 dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.