Næsespray

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
14 svar
4 synes godt om
22. august 2014

Tildemor

Hej jeg har hørt at det skulle være farligt for babyen i maven, hvis man tager næsespray mens man er gravid. er det noget i har hørt om ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Kay

Der skulle være en betydelig risiko for at man abortere/føder for tidligt 

Jeg blev rådet til af min læge at købe en 100% saltvands næsespray på apoteket da jeg var snottet 

Anmeld

22. august 2014

Newsence

det er ikke sund for baby med næsespray.

når det så er sagt så var jeg ramt slemt af en bihulebetændelse ( tror jeg nok det hed)

og fik afvide jeg skulle købe e alm. næsespray da jeg var i 6 måned...

men spørg din læge inden om du kan få næsespray så er du sikret

Anmeld

22. august 2014

Tildemor

Kay skriver:

Jeg blev rådet til af min læge at købe en 100% saltvands næsespray på apoteket da jeg var snottet 

Okay var bare nysgerrig fordi min svigerinde sagde hun ikk håbede jeg blev forkølet under graviditeten fordi man ikk måtte tage næsespray  

Men tak for rådet 

Anmeld

22. august 2014

Tildemor

newsence skriver:

det er ikke sund for baby med næsespray.

når det så er sagt så var jeg ramt slemt af en bihulebetændelse ( tror jeg nok det hed)

og fik afvide jeg skulle købe e alm. næsespray da jeg var i 6 måned...

men spørg din læge inden om du kan få næsespray så er du sikret

Ja er nok meget smart  

Anmeld

22. august 2014

Rockertand

Kay skriver:

Du glemte lige et "u" - der er en Ubetydelig risiko for, at man i en ikke-normal graviditet (med f.eks. nedsat moderkagefunktion) måske kan finde indikation for, at næsespray har været medvirkende årsag til, at det er gået galt, vi snakker altså om meget, meget lille risiko i en allerede sygelig graviditet.

Anmeld

22. august 2014

Ciss

Generelt anbefales lægemidler jo ikke med mindre det er 100% nødvendigt, sålænge man er gravid, så jeg ville uanset have kontaktet min læge og spurgt, før jeg købte noget.

Anmeld

22. august 2014

Tildemor

Ciss skriver:

Generelt anbefales lægemidler jo ikke med mindre det er 100% nødvendigt, sålænge man er gravid, så jeg ville uanset have kontaktet min læge og spurgt, før jeg købte noget.

Jeg tager skam heller ikk noget, vidste bare intet om det før min svigerinde sagde det, og så tænkte jeg i her inde måske vidste noget  

Men har tænkt mig og kontakte min læge og spørge hvad han syntes hvis jeg bliver forkølet 

Anmeld

22. august 2014

Kay

Rockertand skriver:

Du glemte lige et "u" - der er en Ubetydelig risiko for, at man i en ikke-normal graviditet (med f.eks. nedsat moderkagefunktion) måske kan finde indikation for, at næsespray har været medvirkende årsag til, at det er gået galt, vi snakker altså om meget, meget lille risiko i en allerede sygelig graviditet.

Nej jeg glemte ikke et u

Jeg genfortalte hvad min læge sagde til mig

Anmeld

22. august 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg brugte det under min graviditet. Også mere end anbefalet. 

Under min første graviditet sagde min læge at man godt måtte bruge det i en uges tid. (Men det er jo også den generelle anbefaling)

Det får slimhinderne i næsen til at trække sig sammen og det er pga den sammentrækning i slimhinder at man ikke anbefaler det.
Det er for at være helt sikre på ikke at få et sagsanlæg på nakken, firmaerne skriver det kun må bruges hvis det er strengt nødvendigt.
Jeg kan huske man for mange år siden godt måtte, men så opstod der en usikkerhed.

Man skal altid være påpasselig når man er gravid, men med min forståelse af farmakologi vil jeg mene det er en ekstrem lille risiko man løber.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.