Folsyre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. august 2014

Mille1210

Hej! Har siden juni taget piller der hedder folsyre, da min læge sagde det ville være godt, da vi ønsker at blive gravide. Men efter et stykke tid, har jeg tænkt, at jeg vil stoppe med at bekymre mig så meget over hvornår jeg bliver/er gravid, også bare blive gravid, når det så sker. Stoppe med at tage ÆL teste og vente og se hvornår jeg er gravid? - så min spørgsmål er, kan jeg holde en pause med de piller til jeg bliver gravid, eller skal jeg blive ved med at tage dem, til jeg er gravid? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Julemusen

Du skal blive ved med at tage dem.
Mange kvinder lider af folsyr(folin) mangel, hvilket oftest hænger sammen med p-piller eller mangel på d-vitamin. Derfor anbefales det at man tager folsyretilskud fra graviditeten planlægges, så kroppen får oparbejdet et depot. Samtidig er det er MEGET vigtig for, at fosteret udvikler sig ordentlig de første 12 uger af graviditeten. Mangel på folsyre kan de i værste fald medføre rygmavsbrok, læbe- ganespalte og andre ting der kan undgåes.

Anmeld

22. august 2014

Sandratoft

Mille1210 skriver:

Hej! Har siden juni taget piller der hedder folsyre, da min læge sagde det ville være godt, da vi ønsker at blive gravide. Men efter et stykke tid, har jeg tænkt, at jeg vil stoppe med at bekymre mig så meget over hvornår jeg bliver/er gravid, også bare blive gravid, når det så sker. Stoppe med at tage ÆL teste og vente og se hvornår jeg er gravid? - så min spørgsmål er, kan jeg holde en pause med de piller til jeg bliver gravid, eller skal jeg blive ved med at tage dem, til jeg er gravid? 

Jeg startede først med folsyre da jeg opdagede da jeg var gravid, det var omkring uge 6, og har en sund velskabt pige idag. Folsyre findes naturligt i mange madvarer, så hvis du bare spiser sundt er du dækket ind. Du kan Google madvarerne.

Anmeld

22. august 2014

CaWi

Mille1210 skriver:

Jeg anede ikke man skulle rage de piller, før jeg var hos lægen og fik skrevet vandrejournal.
Så jeg var 8 uger henne, inden jeg tog dem.
Og min søn fejler ikke noget
Hvis du dog ved du mangler det, så kan du jo bare blive ved. Tag dem sammen med den normale vitamin pille eller lign.
Gør det til en fast rutine, så du ikke længere ligger noget specielt i de piller

Anmeld

22. august 2014

Mille1210

Okay, tak for svar  Jeg forstørrer med at tage dem, sammen med mine andre vitamin piller. 

God dag, til jer  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.