Trappegitter fra ikea

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.430 visninger
10 svar
4 synes godt om
21. august 2014

tarkoflen

Er der nogle der har erfaring med trappegitre fra ikea?

Vi skal flytte i et rækkehus i to etager så hvis l har gode eller dårlige erfaringer med nogle gitre så vil jeg gerne høre dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi var rigtig glade for vores hvide gitter fra Ikea

Mest fordi vores dørkarme i den anden lejlighed ikke lige var standard størrelse så det at den kunne indstilles var helt perfekt

Den var stram nok til sønnen ikke selv fik den lukket op, men nem nok til at vi kunne gøre det selv med hænderne fyldte

Anmeld

21. august 2014

tarkoflen

Wampires skriver:

Vi var rigtig glade for vores hvide gitter fra Ikea

Mest fordi vores dørkarme i den anden lejlighed ikke lige var standard størrelse så det at den kunne indstilles var helt perfekt

Den var stram nok til sønnen ikke selv fik den lukket op, men nem nok til at vi kunne gøre det selv med hænderne fyldte

Tak for dit svar

Kræver det at man skruer den fast? Vores skal nemlig ikke bruges i en dør men på en trappe?

Anmeld

21. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Tak for dit svar

Kræver det at man skruer den fast? Vores skal nemlig ikke bruges i en dør men på en trappe?

nope ingen huller...

Den skal sættes i spænd imellem 2 punkter og så er den fjong

Rettelse:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50226520/

Link til billeder af hvordan den sættes fast

Anmeld

21. august 2014

IT-nørd

Vi skal flytte i et rækkehus i to etager så hvis l har gode eller dårlige erfaringer med nogle gitre så vil jeg gerne høre dem

Vores blev lige taget ned efter 2,5 års tro tjeneste og jeg må sige, at de har fungeret fantastisk. Vi havde dem på trappen, både nedenunder og ovenpå.

Der skal ikke laves huller, de sidder blot i spænd. Fungerer stadig  100 %, efter daglig brug i 2,5 år.

Prisen er også super, i forhold til dem fra børnebutikker 

Anmeld

22. august 2014

LilleMie

tarkoflen skriver:

Vi havde de gitre, der skulle skrues på (patrull fast), da vores trappe er for bred til de andre (patrull klämma). Lige nu har vi dem ikke lågerne på, og har bare ladet beslagene sidde i væggen (indtil vi skal bruge det til næste barn), og lægger faktisk ikke mærke til, at de er der. 

Og vi har været godt tilfredse, og har aldrig haft problemer med dem.

Anmeld

22. august 2014

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Vi har både det der skal fast monteres og det er bare sidder i spænd, og er super glade for dem. Kvaliteten er i top og prisen i bund.
Vi har tidligere haft et par stykker til små 1000 kr. fra ønskebørn, de holdt kun i få måneder.

Anmeld

22. august 2014

tarkoflen

LilleMie skriver:

Vi havde de gitre, der skulle skrues på (patrull fast), da vores trappe er for bred til de andre (patrull klämma). Lige nu har vi dem ikke lågerne på, og har bare ladet beslagene sidde i væggen (indtil vi skal bruge det til næste barn), og lægger faktisk ikke mærke til, at de er der. 

Og vi har været godt tilfredse, og har aldrig haft problemer med dem.

Skal de kun skrues fast i væggen?

Problemet er at det er et lejet hus vi skal bo i, så vil helst ikke skrue i trappen :/

Anmeld

22. august 2014

LilleMie

tarkoflen skriver:

Skal de kun skrues fast i væggen?

Problemet er at det er et lejet hus vi skal bo i, så vil helst ikke skrue i trappen :/

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål?  Man skruer dem fast i begge sider, og det kan godt være i en væg, men jeg ved ikke, hvordan trappen er ift. væggen hos jer. I vores er den skruet fast i væg i den ene side og gelænder i den anden.

Men der er jo også Klämma udgaven, der slet ikke skal skrues fast, hvis jeres trappe ikke er for bred.

Håber jeg svarede på dit spørgsmål , ellers prøv igen 

Anmeld

22. august 2014

tarkoflen

LilleMie skriver:

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål?  Man skruer dem fast i begge sider, og det kan godt være i en væg, men jeg ved ikke, hvordan trappen er ift. væggen hos jer. I vores er den skruet fast i væg i den ene side og gelænder i den anden.

Men der er jo også Klämma udgaven, der slet ikke skal skrues fast, hvis jeres trappe ikke er for bred.

Håber jeg svarede på dit spørgsmål , ellers prøv igen 

Tak det var lige præcis det jeg gerne ville vide

Vil nemlig ikke skrue noget fast i gelænderet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.