Muslimsk bryllup - hjælp!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.480 visninger
11 svar
2 synes godt om
21. august 2014

Anonym trådstarter

Næste weekend skal vi til muslimsk bryllup. Jeg kender hverken bruden eller gommen, jeg er bare ledsager. 

Hende der er inviteret ved INTET omkring brylluppet, udover at det er et muslimsk bryllup og at de ikke går vildt meget op i at gæsterne følger det muslimske - altså man behøver ikke være vildt tildækket eller noget.

Så her er mine spørgsmål:

Kan man tillade sig at tage en hvid cocktail kjole på, med sort blazer? eller må man ikke bærer hvidt ligesom man ikke må bærer det til et bryllup i den kristne tro?

Hvordan forgår sådan et muslimsk bryllup? Vi er blevet inviteret til om aftenen.. har de så ikke "gudstjeneste" eller hvordan bliver de viet?

Jeg har googlet lidt, men synes ikke jeg kan finde noget overskueligt svar :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Anonym trådstarter

36 visninger og ingen der ved lidt?

Anmeld

21. august 2014

Hulubulu86

Næste weekend skal vi til muslimsk bryllup. Jeg kender hverken bruden eller gommen, jeg er bare ledsager. 

Hende der er inviteret ved INTET omkring brylluppet, udover at det er et muslimsk bryllup og at de ikke går vildt meget op i at gæsterne følger det muslimske - altså man behøver ikke være vildt tildækket eller noget.

Så her er mine spørgsmål:

Kan man tillade sig at tage en hvid cocktail kjole på, med sort blazer? eller må man ikke bærer hvidt ligesom man ikke må bærer det til et bryllup i den kristne tro?

Hvordan forgår sådan et muslimsk bryllup? Vi er blevet inviteret til om aftenen.. har de så ikke "gudstjeneste" eller hvordan bliver de viet?

Jeg har googlet lidt, men synes ikke jeg kan finde noget overskueligt svar :/

Hvor er brudeparret fra? Er det et samlet bryllup eller delt op i maend for sig og kvinder for sig? Jeg skal nok skrive lidt om muslimske bryllup a traditioner naar mine boern er puttet

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

UmmA skriver:

Hvor er brudeparret fra? Er det et samlet bryllup eller delt op i maend for sig og kvinder for sig? Jeg skal nok skrive lidt om muslimske bryllup a traditioner naar mine boern er puttet

tusinde tak!

De er fra Iran og det er et samlet bryllup for begge køn 

Anmeld

21. august 2014

Hulubulu86

Siden virker Ikke fra computeren I oejeblikket saa proever lige igen senere.

Har mest erfaring med arabiske bryllupper da jeg bor I er arabisk land og er gift med en syrisk mand. Sort er meget normalt til et iransk bryllup og til et arabisk ville hvis heller Ikke vaere et problem men det er Ikke normalt. Oftest er det langt mere Dress-Up til arabiske bryllupper (Galla agtigt), alle kvinderne giver den hele armen med haar og makeup og de flotteste Kjoler (og smykker) hvor et dansk bryllup er meget casual

Anmeld

21. august 2014

Meandu

Jeg ville ikke tage en hvid cocktailkjole på Jeg ville tage en lang flot kjole på. Der ikke er hvid og kort

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

UmmA skriver:

Siden virker Ikke fra computeren I oejeblikket saa proever lige igen senere.

Har mest erfaring med arabiske bryllupper da jeg bor I er arabisk land og er gift med en syrisk mand. Sort er meget normalt til et iransk bryllup og til et arabisk ville hvis heller Ikke vaere et problem men det er Ikke normalt. Oftest er det langt mere Dress-Up til arabiske bryllupper (Galla agtigt), alle kvinderne giver den hele armen med haar og makeup og de flotteste Kjoler (og smykker) hvor et dansk bryllup er meget casual

okay tusinde tak   må anskaffe mig sådan en lang sort gallakjole så 

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Meandu skriver:

Jeg ville ikke tage en hvid cocktailkjole på Jeg ville tage en lang flot kjole på. Der ikke er hvid og kort

har bare kun den ene kjole men må ud og købe en ny så

Anmeld

21. august 2014

MorTil4<3

Anonym skriver:

har bare kun den ene kjole men må ud og købe en ny så

hvor er du fra?

og str??

jeg har nemlig en meget smuk og flot gallakjole dog i rød
den måtte du gerne låne/købe hvis du vil ..

det er en stor medium/L

jeg har kun brugt den en enkelt gang til et bryllup

den sad ikke super godt på mig da jeg var lidt til den tunge side dengang :/ men i super blødt satin
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. august 2014

Meandu

���� jeg ville personligt ikke ta en sort kjole på. Jeg ville ta en frisk farve på. Lang fin frisk kjole mener ikke at muslimer går i sort til bryllup

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.