Blodprøve hos læge, hvad betyder det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. august 2014

Mivse85

Har idag været ved læge at få taget min anden blodprøve for at finde ud af om jeg har ægløsning. Det er en sygeplejerske der har taget den begge gange og idag var der kommet svar tilbage fra den første prøve, men sygeplejersken kunne ikke finde ud af at læse resultatet, men hun sagde at der stod noget med under fem og mit var under to!!! Er der nogen der ved hvad det er for nogle tal? Synes der er laaaang tid til imorgen tidlig hvor jeg kan ringe og spørge lægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

Chellie

Blodprøver har jeg ingen forstand på, men er der en grund til, at du ikke bare bruger almindelige ÆL-strips? De er ret nemme at aflæse, synes jeg, så længe, man lige læser vejledningen... 

Anmeld

20. august 2014

Mivse85

Jo dem har jeg også brugt og de viser også positive de måneder jeg har brugt dem, men lægen siger de skal have en blodprøve for at fastslå ægløsning, før de kan henvise os til en fertilitetsklinik. Men nu er det jo så super træls at have nogle tal på en blodprøve som jeg ikke ved hvad betyder  

Anmeld

20. august 2014

Chellie

Mivse85 skriver:

Jo dem har jeg også brugt og de viser også positive de måneder jeg har brugt dem, men lægen siger de skal have en blodprøve for at fastslå ægløsning, før de kan henvise os til en fertilitetsklinik. Men nu er det jo så super træls at have nogle tal på en blodprøve som jeg ikke ved hvad betyder  

Det lyder spøjst.. Men, en gynækolog kan jo fastslå med det samme, om sugar haft ÆL, hvis han scanner dig i dagene umiddelbart efter. Kan lægen ikke sende jer til en gyn?

Anmeld

20. august 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

7 dage efter ÆL skal tallet hedde min. 25 for at man har haft ÆL,men det er vigtig det er præcist 7 dage efter ÆL,ellers kan man ikke bruge den til noget.

Anmeld

20. august 2014

modesty

Det lyder spøjst.. Men, en gynækolog kan jo fastslå med det samme, om sugar haft ÆL, hvis han scanner dig i dagene umiddelbart efter. Kan lægen ikke sende jer til en gyn?

Det er ret standard procedure med de blodprøver. De måler diverse hormonniveauer. Hvis man skal videre i udredning og evt. videre i behandling, er det en del af de obligatoriske tests.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.