Hjælp! Faderen bliver boligløs.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
7 svar
5 synes godt om
20. august 2014

Anonym trådstarter

Mine børns far mister sin lejlighed i næste måned, og der er desværre lange udsigter til, at han kan få en ny. Så han bliver i den næste tid nød til, at bo hos venner og bekendte. Børnene plejer, at være hos ham hver anden weekend og ca en hverdag i ugen. Men hvad skal vi dog gøre nu?? Faderen kan jo ikke overnatte hos mig en gang imellem, for at være sammen med dem?? Vil det ikke kunne betragtes som socialtbedrageri?? Men det er jo heller ikke okay, at børnene kommer med ham rundt omkring, hvor han nu kan bo. De er små og det ville da være forvirrende for dem ville jeg mene? Hvad syntes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

SandraXOXO

Jeg ville nok forklare mine børn at det næste stykke tid kommer far på besøg engang imellem istedet for at de skal på weekend.
Ville aldrig byde mine børn at sove hist og pist hos fremmede. Og hvis du kun har ham på besøg feks hver anden weekend er det jo ikke snyd. Dog ville jeg synes det var utrolig irriterende men man må jo gøre det for børnenes skyld.

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

tilbyder ham det heller ikke med min gode vilje Men kommer til at savne ham.

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

Der skulle stå " Børnene"

Anmeld

20. august 2014

Bshizzle

Nu har jeg selv en X som bor hist og pist engang imellem.. 

Og i følge statsamtet er det hans ret. 

Altså.. Jeg kan ikke blande mig i hvor han opholder sig med barnet i hans samværs-weekender. 

Så vil tro hvis han bor hos venner/bekendte/familie, så følger børnene ham de weekender og den dag ekstra i har aftalt. 

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Nu har jeg selv en X som bor hist og pist engang imellem.. 

Og i følge statsamtet er det hans ret. 

Altså.. Jeg kan ikke blande mig i hvor han opholder sig med barnet i hans samværs-weekender. 

Så vil tro hvis han bor hos venner/bekendte/familie, så følger børnene ham de weekender og den dag ekstra i har aftalt. 

Syntes ikke det er helt okay, at statsamtet har den holdning. Det må jo vildt forvirrende for et barn. Hvordan har dit barn det med det?

Anmeld

20. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Mine børns far mister sin lejlighed i næste måned, og der er desværre lange udsigter til, at han kan få en ny. Så han bliver i den næste tid nød til, at bo hos venner og bekendte. Børnene plejer, at være hos ham hver anden weekend og ca en hverdag i ugen. Men hvad skal vi dog gøre nu?? Faderen kan jo ikke overnatte hos mig en gang imellem, for at være sammen med dem?? Vil det ikke kunne betragtes som socialtbedrageri?? Men det er jo heller ikke okay, at børnene kommer med ham rundt omkring, hvor han nu kan bo. De er små og det ville da være forvirrende for dem ville jeg mene? Hvad syntes i?

Du kan få en undtagelse mht samvær i dit hjem...

HVIS du gennem statsamtet får lov til at han har ungerne ved jer, er det ikke social bedrageri... det er selvfølgelig en midlertidig løsning.. men kender et par der har fået denne ordning..og den skal kommunen rette si efter 

men det kræver i fastsætter tid, dato og længde af samvær

Anmeld

21. august 2014

Bshizzle

Anonym skriver:

Syntes ikke det er helt okay, at statsamtet har den holdning. Det må jo vildt forvirrende for et barn. Hvordan har dit barn det med det?

Nej det syntes jeg heller ikke. 

Jeg syntes selv det er synd for barnet.. Og for ikke at jeg går i for mange detaljer, så kører jeg netop en sag mod ham 

Barnet kan heller ikke forstå det, for han når ikke at få nogle rigtige faste venner mm hos Far. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.