Hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle.
For og gøre en lang historie kort så har jeg været i fertilitetsbehandling med donorsæd 3 gange (Iui-D). Jeg blev ikke udredt til og starte med da jeg er 22 og de mente jeg ikke fejlede noget. Da jeg startede hos dem var min cyklus ikke fast og jeg havde min mens sådan lidt som det passede den. Efter det ikke var lykkedes efter 4 forsøg og jeg ind imellem de forsøg gik lang tid og ventede på min mens tog jeg sagen i egen hånd og blev undersøgt for pco og dette har jeg lige fundet ud af at det har jeg så. Det jeg så tænker nu er at jeg føler mig utrolig dårligt behandlet og fejl behandlet. Men da det er en privat klinik er jeg i tvivl om jeg kan gøre noget nu. Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Synes lidt jeg bare har været en penge maskine og de slet ikke har taget mig seriøst.
Undskyld indlægget blev lidt langt alligevel. Håber der er nogen der har nogle svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

Mulle0802

Jeg kender ikke så meget til dette. Men det undrer mig da at det ikke er det første lægen ville undersøge. Der er mulighed for gratis retshjælp rundt i de større byer, måske du skulle benytte dig af det?

Må man spørge hvorfor du ønsker at få et barn med donorsæd, når du ikke er ældre, chancen for at møde dit livs kærlighed og kan få børn med ham burde vel kunne ske inden for den nærmeste fremtid. 

Jeg håber ikke du tager mit spørgsmål ilde op?

Anmeld

20. august 2014

Hullabullabulla

Hej alle.
For og gøre en lang historie kort så har jeg været i fertilitetsbehandling med donorsæd 3 gange (Iui-D). Jeg blev ikke udredt til og starte med da jeg er 22 og de mente jeg ikke fejlede noget. Da jeg startede hos dem var min cyklus ikke fast og jeg havde min mens sådan lidt som det passede den. Efter det ikke var lykkedes efter 4 forsøg og jeg ind imellem de forsøg gik lang tid og ventede på min mens tog jeg sagen i egen hånd og blev undersøgt for pco og dette har jeg lige fundet ud af at det har jeg så. Det jeg så tænker nu er at jeg føler mig utrolig dårligt behandlet og fejl behandlet. Men da det er en privat klinik er jeg i tvivl om jeg kan gøre noget nu. Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Synes lidt jeg bare har været en penge maskine og de slet ikke har taget mig seriøst.
Undskyld indlægget blev lidt langt alligevel. Håber der er nogen der har nogle svar.

Jeg ville absolut kontakte klinikken og konfrontere dem med din manglende udredning. Nu har jeg kun prøvet IUI-h, men nogle af de første ting jeg fik foretaget, var at få taget blodprøve og foretaget gennemskylning af æggelederne.

Nu har jeg ikke forstand på IUI med donorsæd, men kan dette ikke foretages gratis eller skal man betale for forsøgene??

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

Trinze86 skriver:

Jeg kender ikke så meget til dette. Men det undrer mig da at det ikke er det første lægen ville undersøge. Der er mulighed for gratis retshjælp rundt i de større byer, måske du skulle benytte dig af det?

Må man spørge hvorfor du ønsker at få et barn med donorsæd, når du ikke er ældre, chancen for at møde dit livs kærlighed og kan få børn med ham burde vel kunne ske inden for den nærmeste fremtid. 

Jeg håber ikke du tager mit spørgsmål ilde op?

Jeg tager skam ikke dit spørgsmål negativt
Jeg svarer gerne på det, jamen grunden til jeg valgte det er fordi jeg altid har ønsket mig og være ung mor, og jeg følte det var nu det passede ind i mit liv. Derfor valgte jeg det nu.
Men ja det undrer også mig jeg ikke er blevet undersøgt for det. Og især fordi jeg selv spurgte dem om der kunne være mulighed for det kunne være PCO hvor jeg bare fik svaret at det kunne det måske godt men at det ville de ikke tjekke for det skulle jeg selv få gjort.

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

KBN88 skriver:

Jeg ville absolut kontakte klinikken og konfrontere dem med din manglende udredning. Nu har jeg kun prøvet IUI-h, men nogle af de første ting jeg fik foretaget, var at få taget blodprøve og foretaget gennemskylning af æggelederne.

Nu har jeg ikke forstand på IUI med donorsæd, men kan dette ikke foretages gratis eller skal man betale for forsøgene??

Har prøvet og kontakte dem omkring hvorfor de ikke har gjort det og kan ikke rigtig få noget svar af dem. Føler bare lidt at fordi jeg ikke er ældre kan de kaste rundt med mig som de gerne vil.
Men jo manden kommer nok men det var nu jeg følte tiden var til det.

Anmeld

20. august 2014

modesty

Hej alle.

Det virker MEGET mærkeligt at du ikke bliver udredt når du har uregelmæssig menstruation.

Du kan godt klage over behandling i privat regi, men jeg orker ikke at google hvor lige nu.  Det er dog ikke i patientombudet, som det er i offentligt regi.

Jeg kan godt forstå at du føler dig dårligt behandlet.

Må jeg spørge hvorfor du ikke bliver behandlet i offentligt regi?

EDIT: Hov, nu læste jeg lige at de rent faktisk har sagt til dig at du selv måtte stå for at få lavet undersøgelserne hvis du ville have dem. Så tror jeg faktisk ikke at du ville få medhold i en klage, for så har de jo kommunikeret klart til dig om hvordan og hvorledes.

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

Det virker MEGET mærkeligt at du ikke bliver udredt når du har uregelmæssig menstruation.

Du kan godt klage over behandling i privat regi, men jeg orker ikke at google hvor lige nu.  Det er dog ikke i patientombudet, som det er i offentligt regi.

Jeg kan godt forstå at du føler dig dårligt behandlet.

Må jeg spørge hvorfor du ikke bliver behandlet i offentligt regi?

Jeg må selv igang imorgen med og google

Ja hvorfor gjorde jeg ikke det, fordi jeg var sikker på at jeg ville blive bedre behandlet i det private og at jeg ville blive taget mere seriøst og at det ikke ville være så stresset som i det offentlige, men ja det fortryder jeg så nu.

Og de har ikke direkte sagt det, kan lige prøve og finde den mail de sendte  

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

Hun skrev sådan her, da jeg skrev til hende om det var noget de kunne undersøge for.

Jeg tror ikke vi får noget ud af at tage blodprøver
Du er selvfølgelig velkommen at blive tjekket ved din læge, men hormonstatus vurderes bedst på 2-4 cyklusdag,

Det skal så også lige siges jeg fik taget blodprøver 2 dage før mens (da jeg ikke ved hvornår jeg får det) og selv udfra dem kunne de se at jeg havde PCO. Men ja det er nok min egen skyld at jeg ikke blev tjekket for det til og starte med.
Men når jeg ser andre der er kommet i behandling er de allesammen blevet tjekket og blevet udredt måske derfor jeg føler mig dårligt behandlet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.