Chewy skriver:
Tror ikke en gyn tager patienter ind uden henvisning desværre. Tror godt du kan betale dig fra det på en privatklinik, men det er da næsten dumt.
Er du bange for at sige til din læge, at du gerne vil have en anden til det?
Nej nej, det er ikke sådan.
Jeg er blevet opereret for celleforandringer 4 gange. Min mormor døde af livmoderhalskræft og min mor har fået fjernet livmoderen. Jeg har fået et barn for 7 mdr siden, og under min graviditet fandt de celleforandringer igen, og efter jeg fødte fik jeg det tjekket. Men pga en masse er vi flyttet en del rundt og par et par måneder siden slog vi os ned, og så fik jeg en ny læge og ringede med det samme og fik en tid. Jeg skulle vente to mdr på en tid og det var så i dag. Mens jeg lå der og skulle have lavet et skrab, sagde hun at det så "kryptisk" ud dernede og efterfølgende sagde hun at det ikke var sikkert at hun fik nok celler med til at jeg kunne få et sikkert svar - som jeg i øvrigt først ville få om 3-4 uger. Blev ret ked af det, og spurgte om hun ikke bare lige ville prøve igen men det nægtede hun, vi måtte vente og se. Men deres ventetider er stadig 1-2 mdr., så hvis prøven om 4 uger er ugyldig skal jeg bestille ny tid og så vente 1-2 mdr på endnu et skrab og igen 3-4 uger på svar. Og hvis nu der er celleforandringer der udvikler sig igen, kan de jo nå at udvikle sig meget på den tid. Og både fordi jeg er alene med barn og pga min historie og min families historie så vil jeg bare gerne snart have besked.
Så derfor søger jeg et alternativ til at få svar lidt hurtigere
Anmeld