Er der nogle her der kan tyde drømme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
4 svar
1 synes godt om
18. august 2014

Anonym trådstarter

Har det bare lidt svært ved en drøm min kæreste har fortalt mig om .. 

Han vågnede lige pludselig og var lidt urolig, så spørger jeg ham hvad der er galt. Han svarer at han lige havde drømt at jeg var ham utro hvorefter han tog fat i sin eks og kneppede hende (Hans ordvalg) Jeg svarer: Hvad? så siger han at han ikke gider at snakke om det nu fordi hans datter lå ved siden af (som han har sammen med hende) 
(De har et virkeligt dårligt forhold til hinanden, skændes altid og hvergang hun bliver sur på ham så siger hun bare at han ikke må have sin datter. Og han er en af de fædre der vil gøre alt for sit barn.)

Når han så vågnede rigtigt, gik han igen igang med at forklare om sin drøm.

At han havde set mig være sammen med en anden, og det første han gjorde da han så dette var at finde hende og tage hende med hjem hvor han så var sammen med hende. 
- Han har også drømt at han så en pige (han forklarede hendes udsende) hvor den ene halvdel af pigen var sindsygt smuk og den anden halvdel var virkelig grim! han blev fuldstændig forelsket i den pæne side af hende, men så viste hun den anden halvdel og han begyndte at kunne mærke at pigen bare ønskede at han fik det dårligt! 

I går kom han så til at kalde mig for hendes navn. Hvilket gjorde mig VIRKELIG ked af det  
Vi snakker virkelig meget om hende, dog ikke noget godt.. Han siger at han er 100 % over hende og at han slet ikke kan lide hende som person (hvilket er meget forståeligt) 

Men synes bare at alt det her er lidt underligt  Eller også så er det bare det normale psykiske problem med at kvinder altid overtænker tingene.

Hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2014

Muhmi

Drømme kan vi ikke selv styre ligemeget hvor meget vi prøver. Når man sover kører alt det underbevidste i en pærevælling som ingen kan holde styr på. Det er ens hjerne der forsøger at regne det ud der sker i hverdagen, analysere det og derved få en vis "afslutning" på et evt. problem man måtte have.

Hvis man er jaloux anlagt og bekymrer sig rigtig meget om ens kæreste er utro, er det meget normalt at man ofte drømmer om dette, for at bearbejde de følelser man render rundt med til hverdag.

Ikke dermed sagt at hverken du eller din kæreste er jaloux.

Men når du nævner at I ofte snakker om hende og "ikke noget godt" om hende, så betyder det også at der derved kommer en masse uforarbejdet følelser omkring hende.

De skal naturligvis udredes og dette kan ske via drømme.

Men det giver vel egentlig sig selv. Han forelskede sig i hende som hun var, men hun viste sig ikke at være den han troede hun var og derfor har hun to halvdele.

Jeg er ikke drømmetyder, men jeg kan ikke rigtig se at det skulle være andet end det

Anmeld

18. august 2014

Troldemommi

Muhmi skriver:

Drømme kan vi ikke selv styre ligemeget hvor meget vi prøver. Når man sover kører alt det underbevidste i en pærevælling som ingen kan holde styr på. Det er ens hjerne der forsøger at regne det ud der sker i hverdagen, analysere det og derved få en vis "afslutning" på et evt. problem man måtte have.

Hvis man er jaloux anlagt og bekymrer sig rigtig meget om ens kæreste er utro, er det meget normalt at man ofte drømmer om dette, for at bearbejde de følelser man render rundt med til hverdag.

Ikke dermed sagt at hverken du eller din kæreste er jaloux.

Men når du nævner at I ofte snakker om hende og "ikke noget godt" om hende, så betyder det også at der derved kommer en masse uforarbejdet følelser omkring hende.

De skal naturligvis udredes og dette kan ske via drømme.

Men det giver vel egentlig sig selv. Han forelskede sig i hende som hun var, men hun viste sig ikke at være den han troede hun var og derfor har hun to halvdele.

Jeg er ikke drømmetyder, men jeg kan ikke rigtig se at det skulle være andet end det

Godt analyseret

Monica

Anmeld

18. august 2014

Muhmi

Godt analyseret

Monica

Ville du ikke også sige det samme, udfra at hun har to halvdele, en smuk og en grim?

Hvis man har lidt uløste problemer i forholdet (Og det lyder til at hun fylder en del) så kan det næsten ikke give andet end en smule "kaos" i sindet, som skal udredes når man lægger sig ned og lader øjnene falde i.

Jeg ville nok prøve at stoppe den negative stemning der er omkring hende, for ligemeget hvad så vil datteren jo også på et tidspunkt opfange at der er dårlig stemning omkring hendes mor og dette kan jo ikke være sundt

Anmeld

19. august 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Drømme betyder jo ofte ikke det, som der sker i dem, men noget mere i dybden....

At tyde en drøm kan være svært, men synes der er kommet et godt bud herinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.