Min datter er startet i skole i mandags og det går bare rigtig godt. Dog har det indtil nu været sådan at vi om morgnen er gået om til min datters veninde og fulgtes med dem om i skolen. Begge piger siger at se gerne vil følges osv, men når vi så kommer om til dem, har veninden både torsdag og fredag været i rigtig dårligt humør/været ked af det.
Nu til "problemet" Når vi så skal afsted begynder veninden at sige ting som Jeg gider alligevel ikke at følges med X, Jeg vil bare gå alene. Og andre ting i den retning. Jeg siger det er bare ok, så går vi i forvejen, også begynder vi bare stille og roligt at gå. Veninden begynder så at hun alligevel gerne vil følges, men når vi så venter, begynder hun at sige at nej nu vil hun alligevel ik følges for X er bare dum osv.
Hun får self at vide af sine forældre at det på ingen måde er ok at snakke som hun gør, og at hvis hun bliver ved, ikke længer kan få lov til at følges med os i skole.
Min datter bliver rigtig ked af det kan jeg mærke, og spørg self hvorfor Y er sur på hende, vi forklar hende at det er fordi Y har en træls morgen osv.
Hvor længe tænker i at vi skal give følges i skole et forsøg??
Pigerne er meget glade for hinanden og leger tit sammen, og vi forældre har det rigtig godt sammen også, men det er lidt svært når ens barn bliver ked af det pga sådan kommentar.
Anmeld