En måned til gipsen skal af...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.709 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. august 2009

Bondepigen

Ja så er der en måned til Emma skal have gipsen af, og jeg glæder mig helt vildt. Hun er så tapper, så hun har aldrig brokket sig over gipsen, men jeg kan dog mærke på hende nu (har mærket det i en måned ca.) at hun er generet af den. Om natten ligger hun helt fordrejet i overkroppen, fordi hun vil ligge på siden, men det kan hun jo ikke med benene. Det gør bare så ondt at se på, for det må osse være hårdt kun at kunne ligge på ryggen hele natten. Øvøv.

Og så prøver hun på at løfte knæene fra gulvet for at kravle, men det er jo en umulig opgave... Men trods det, så bliver hun ved med at prøve. Og hun bliver aldrig sur over det. Hun er bare den mest tålmodige og tapre lille pige.

Men nu er der gået 4 mdr. med gips på og en mdr. tilbage. Jeg glæder mig mere end jeg nogensinde har glædet mig til juleaften, tror jeg. Men samtidig er jeg osse nervøs, da jeg ved fra andre "gipsemødre", at de godt kan have rigtig ondt bagefter, fordi benene har siddet i spænd så længe.

Men det bliver fantastisk at give hende et ordenligt bad, se hende udstrakt i fuld længde, se hende sidde på gulvet, kunne køre en tur med hende i klapvognen og hun kan nyde omgivelserne, lade hende ligge med bar numse så den kan få luft....osv,osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2009

oo

ah hvor er det dejligt!! nu har jeg fuldt med helt tilbage fra dengang du selv ytrede mistanke om, at noget var galt og jeg tænkte også, at de måneder med gips var helt uoverskueligt mange og lange, men nu er de snart overstået! det er jo fantastisk

der er vist ingen tvivl om, at Emma er en rigtig fighter og sådan som hun har reageret indtil nu, så er jeg sikker på, at når gipsen først kommer af, så er det hendes nysgerrighed ved verden der vil blive dominerende og ikke smerterne efter de mange måneder i gips (men hun er tilladt et par tudeture efter den omgang )

Anmeld

18. august 2009

TbCp

bondepigen skriver:

Ja så er der en måned til Emma skal have gipsen af, og jeg glæder mig helt vildt. Hun er så tapper, så hun har aldrig brokket sig over gipsen, men jeg kan dog mærke på hende nu (har mærket det i en måned ca.) at hun er generet af den. Om natten ligger hun helt fordrejet i overkroppen, fordi hun vil ligge på siden, men det kan hun jo ikke med benene. Det gør bare så ondt at se på, for det må osse være hårdt kun at kunne ligge på ryggen hele natten. Øvøv.

Og så prøver hun på at løfte knæene fra gulvet for at kravle, men det er jo en umulig opgave... Men trods det, så bliver hun ved med at prøve. Og hun bliver aldrig sur over det. Hun er bare den mest tålmodige og tapre lille pige.

Men nu er der gået 4 mdr. med gips på og en mdr. tilbage. Jeg glæder mig mere end jeg nogensinde har glædet mig til juleaften, tror jeg. Men samtidig er jeg osse nervøs, da jeg ved fra andre "gipsemødre", at de godt kan have rigtig ondt bagefter, fordi benene har siddet i spænd så længe.

Men det bliver fantastisk at give hende et ordenligt bad, se hende udstrakt i fuld længde, se hende sidde på gulvet, kunne køre en tur med hende i klapvognen og hun kan nyde omgivelserne, lade hende ligge med bar numse så den kan få luft....osv,osv.

Åhhh altså lille Emma tøs. Det bliver da helt fantastisk når hun ka få den gips af!!!
Kunne godt forestille mig de kan have ondt bagefter, men mon ikke man kan give lidt massage eller lignende for at hjælpe hende lidt.
Det bliver også spændende at se hvor hurtigt hun kommer igang med kravleriet m.v når hun nu får muligheden.
Det må have været nogle hårde måneder!

Hvad blev det egentlig til med dagpleje? Skulle hun starte selvom hun har gips på eller?

Anmeld

18. august 2009

Guldet

Ej hvor dejlig for lille Emma..  Ud fra havd du har fortalt.. så har hun da bare taget det så flot.. Kan godt forstå du er stolt af din lille pige.. ! Og ja det bliver helt sikkert skønt at kunne gå en tur med klapvognen..

Anmeld

18. august 2009

Sweet1978

Dejligt at høre, håber hun kommer til at trives normalt bagefter. Varme tanker herfra

Anmeld

18. august 2009

Bondepigen

Tjuhl: Ja, du har nok ret. Hun skal nok kæmpe sig frem, hun er jo en sej bette tøs.

TbCp: Ja, det bliver spændende at se, hvor hurtigt hun kommer i gang. Jeg skal osse have hørt om vi skal træne med hende. Dagpleje...ja hun skal starte d. 31. aug. så det bliver omk. 14 dage mens hun har gipsen på. Jeg ville ikke have hende startet op i gæstepleje fra d. 10. aug., så det har jeg takket nej til, og håber på, at jeg ikke bliver indkaldt til samtale på kommunen før Emma er startet blidt og stille op. Dagplejeren virker heldigvis meget sød og forstående, så er ikke sååå nervøs igen.

JulieR: Det bliver så fantastisk dejligt!!!

Sweet1978: Tak for tankerne.

Anmeld

18. august 2009

Englebisse

Nu er jeg forholdsvis ny her. Så har ikke lige været med omkring din datters gibs. Hvis jeg må spørger!? Hvad var der sket med din datter og hvorfor har hun gibs på og hvor henne?

Anmeld

18. august 2009

Bondepigen

Englebisse skriver:

Nu er jeg forholdsvis ny her. Så har ikke lige været med omkring din datters gibs. Hvis jeg må spørger!? Hvad var der sket med din datter og hvorfor har hun gibs på og hvor henne?

Jeg er osse selv ret ny herinde. Jeg er rykket herover fra navlestreng.dk.

Hun har gips på pga medfødt hofteskred. Jeg opdagede, at der var noget galt fra start, men der skulle gå 5 mdr. før lægerne blev enige i den antagelse.  Og 2 mdr. mere før hun blev behandlet.

Gipsen ligger på hele venstre ben fra livet og ned, rundt omk. mave og ryg og ned til knæet på højre ben.

Sætter lige et billede ind af Emma, hvor hun får sit første "bad" efter vi kom hjem, så kan du se det selv...
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. august 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Jeg er osse selv ret ny herinde. Jeg er rykket herover fra navlestreng.dk.

Hun har gips på pga medfødt hofteskred. Jeg opdagede, at der var noget galt fra start, men der skulle gå 5 mdr. før lægerne blev enige i den antagelse.  Og 2 mdr. mere før hun blev behandlet.

Gipsen ligger på hele venstre ben fra livet og ned, rundt omk. mave og ryg og ned til knæet på højre ben.

Sætter lige et billede ind af Emma, hvor hun får sit første "bad" efter vi kom hjem, så kan du se det selv...

ae aee aaaeeee SMUKKE pige

Hun er så dygtig SMUKKE-DUKKE

fra Malucca.

Du ved hvad jeg tænker og mener så Malucca vil bare lige aaaeee billedet

Anmeld

18. august 2009

Bondepigen

malucca09 skriver:

ae aee aaaeeee SMUKKE pige

Hun er så dygtig SMUKKE-DUKKE

fra Malucca.

Du ved hvad jeg tænker og mener så Malucca vil bare lige aaaeee billedet

Hihi, hvor er huun altså sød og dejlig hende Malucca!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.