Spar penge på madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
7 svar
1 synes godt om
17. august 2014

Monski

Hvad gør i for at spare på mad budgettet?
Vi går selvfølgelig efter tilbud og vi fryser ned men synes stadig vores madbudget er latterlig stort!
Har i nogle gode råd?
Jeg tænker frosne grøntsager i stedet for friske og er det ikke også meget billigere selv at bage brød fremfor at købe det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2014

Isabella_mor

Mit bedste råd er simpelthen at lave madplan.! Kan man overholde den og kun køber det man skal bruge til det, så kan man godt klare det for ca 4000 kr to voksne og et barn. Måske to. Pr måned. Især hvis man indlægger dage hvor man spiser rester, har dage hvor man bruger nogle af de samme ingredienser osv. 

Anmeld

17. august 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Monski skriver:

Vi går selvfølgelig efter tilbud og vi fryser ned men synes stadig vores madbudget er latterlig stort!
Har i nogle gode råd?
Jeg tænker frosne grøntsager i stedet for friske og er det ikke også meget billigere selv at bage brød fremfor at købe det?

Vi sætter 3000 af til mad 2 voksne og 2 børn 3 og 6år)

Jeg bruger gerne rema 1000 madplan på den måde får vi noget forskelligt og så er der opskrift med vi nogenlunde køber ind efter. Dog ikke i rema da vi ingen har i nærheden men gerne i netto og Føtex.
Vi laver gerne forskellige grønne salater til maden. Men tror prismæssigt det er det samme som på frost. Rugbrød køber vi og det er begrænset hvad vi spiser af andet brød.
Ellers så studerer jeg reklamer hvis der er gode tilbud. Og køber gerne kød hvis det er sat ned fordi det snart udløber og så på frost med det. Så får vi godt og billigt mad.

Anmeld

17. august 2014

Frk_Louise

Monski skriver:

Har i nogle gode råd?

Vi hæver et fast beløb og lægger i en bøtte, delt op på enten 4 eller 5 uger - alt efter hvilken måned vi er i 

Anmeld

17. august 2014

FrkZier

Monski skriver:

Har i nogle gode råd?

vi laver madplan og handler stort ind 1 gang om ugen - og supplere kun op med mælk, brød o.lign.

jeg hæver kontanterne d.1 og ligger i 4/5 kuverter og så er der kun de penge, hvis der er i overskud ligger vi dem enten over i næste uges kuvert eller vælger at forkæle os selv lidt ekstra med en god bøf eller lign. (oftest nr 1)

Anmeld

17. august 2014

serinasmor

Vi laver madplan og handler kun 1 gang om ugen ... Vi køber det meste i aldi og supplerer med fakta og eurospar (det er meget sjældent vi er nødt til at gå 3 steder hen)
Vi køber oftest kød på tilbud - fx en hel nakkefilet som vi skærer til koteletter og fryser med 3 i hver (nogle gange kun 2) - kødpakker pakker vi om og fryser ned i portionsstr (fx 2-3 kyllingefilet eller 250-300 gr hakket kød )

Vi forsøger derudover at holde kødforbrug nede - så fx i kødsovs eller Lassagne bruger vi kun de 250-300 gr kød og putter flere grøntsager i ..

Vi laver mad fra bunden og køber kun sjældent øko ... Vælger den billige variant af smør, pålæg, mælk, pasta osv

Vi bager ikke selv (gider ikke) men køber i fakta oftest

vi klarer os ganske udemærketn- lever ikke som grever og baroner, men mangler intet ;b)

vi lever for ca 3000 om måneden og kan sagtens leve for mindre :b)

Anmeld

17. august 2014

MetteS81

Vi laver en madplan, og så handler vi ind 1 gange om ugen på nemlig.com. Det er SÅ overskueligt, og på den måde kommer vi ikke til at putte alt muligt unødvendigt i kurven, som vi ofte har gjort i fx fakta...

Anmeld

17. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det med selv at bage brød er faktisk ikke længere billigere end at købe billigt brød i supermarkedet...

har selv regnet på det udfra mængde strøm på først min røremaskine og så ovnen, oven i priserne på de billigste ingredienser så ender det med at være dyrere end at købe en stor pakke brød i supermarkedet...

Vi bruger gennemsnitligt 2000 kr på mad pr.mdr. vi er 2 voksne og 1 barn på 3 år, deri er også lagt at vi en gang om måneden bestiller take-away...

Vi køber familiepakker af kød på 1-1800 g og så bliver det frosset ned til 2 måneder af gangen ca.

pålæg købes i mindre pakker (ofte på tilbud til 5/10 kr)

vi har frugt og lidt grøntsager det meste af tiden alt efter hvad vi har lyst til.

Der er pasta, ris og kartoffelbåde.

hvide bønner i tomatsovs er godt fyld til både kødsovs eller bare hvis man laver noget med pasta.

Vi handler kødpakkerne i Kvickly da de oftest har store billige pakker.

Alt andet er fra Netto eller Rema 1000...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.