hvordan slankede i jer efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
9 svar
10 synes godt om
16. august 2014

elskeratværemor

Som overskriften lyder går mit spørgsmål ud på hvad i gjorde efter fødslen mht. At tabe jer

Mangler 14 kg ud af de 30 jeg tog på, vægten har de sidste 2 uger stået stille og rykker sig slet ikke...

Jeg har ikk mulighed for at gå i firnesscenter, da jeg ikke vil ha lillemanden med derned (hsn er kun 7 uger), går en del ture med barnevognen omkring 3-5 km pr dag, men mangler råd til hvad man ellers kan gøre, da der ikke sker så meget på vægten.???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2014

BinaMor

ammer du?

hvis ikke så cheasy 0,5 % yougurt til morgen mad med mandler og bær.

ellers protein rig kost. ingen kartofler, ris eller pasta, brød... helst ikke svin hellere.

gå og stram maven ind så tit som du magter det. sådan som hvis man lige trækker maven ind for at se tyndere ud. gør det, det træner også.

ingen mad efter kl 18 (feks- du fordøjer dårligt om aften )

Anmeld

16. august 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis din dreng kun er 7 uger. Er det så ikke med at tage det lidt mere med ro også nyde de gå ture. 

Også spise sund alm varieret.

Anmeld

16. august 2014

elskeratværemor

Ammer ikke desværre 

Og tak for gode råd mht. Kosten:-) 

Jeg tager den også med ro, men der må da gerne komme lidt gang i vægten uden at man behøver træne m.m. for med en lille ny er det jo ik den vilde energi man har hver dag

Anmeld

16. august 2014

Clisolka

Som overskriften lyder går mit spørgsmål ud på hvad i gjorde efter fødslen mht. At tabe jer

Mangler 14 kg ud af de 30 jeg tog på, vægten har de sidste 2 uger stået stille og rykker sig slet ikke...

Jeg har ikk mulighed for at gå i firnesscenter, da jeg ikke vil ha lillemanden med derned (hsn er kun 7 uger), går en del ture med barnevognen omkring 3-5 km pr dag, men mangler råd til hvad man ellers kan gøre, da der ikke sker så meget på vægten.???

Jeg har klaret det med både lange gåture og kosten 

Jeg fødte i september sidste år, og nu er jeg netop rundet at tabe 30 kg siden jeg fik den første (2010)! 

Lige pt. er jeg dog gået i stå med vægten, men jeg er lige startet arbejde igen efter min barsel, så det kommer stille og roligt 

Men det bedste af at have tabt 30 kg?? Min diabetes type 2 er forsvundet 

Anmeld

16. august 2014

elskeratværemor

Clisolka skriver:

Jeg har klaret det med både lange gåture og kosten 

Jeg fødte i september sidste år, og nu er jeg netop rundet at tabe 30 kg siden jeg fik den første (2010)! 

Lige pt. er jeg dog gået i stå med vægten, men jeg er lige startet arbejde igen efter min barsel, så det kommer stille og roligt 

Men det bedste af at have tabt 30 kg?? Min diabetes type 2 er forsvundet 

Srort tillykke med at din diabetes er forsvundet:-)

Og det er da super flot at det kun er kosten og gåture der ha gjort det, det er motiverende at man ikk behøver fitness centret (nu hvor det ikke bare er liiiiig sådan at tag afsted) :-)

Anmeld

17. august 2014

Clisolka

sus1987 skriver:

Srort tillykke med at din diabetes er forsvundet:-)

Og det er da super flot at det kun er kosten og gåture der ha gjort det, det er motiverende at man ikk behøver fitness centret (nu hvor det ikke bare er liiiiig sådan at tag afsted) :-)

Tak! Ja, det er fantastisk 

Fitnescenter, det har aldrig været noget for mig, så jeg har altid været glad for gåture - og det var jo endnu nemmere at gøre mens jeg var på barsel. Nu efter jeg er startet på arbejde, så savner jeg det!! Øv 

Men nej, det er ikke liiiii sådan at komme afsted - og slet ikke med 2 små tumlinger  Jeg har slet ikke overskuddet til at komme afsted om aftenen. Jeg er væk hjemmefra 6.20 til omkring 17-18-tiden 

Anmeld

17. august 2014

Sitrani

sus1987 skriver:

Hej..
Jeg tog 18 kg på med min den første.. Jeg tabte de 10 kg den første måned efter fødslen, bare sådan fordi jeg havde født og ammede, tror jeg..
De sidste kg er ikke forsvundet endnu, men gør heller ingenting for det, og er gravid med nr 2 i uge 31 nu... Indtil videre har jeg kun taget 5 kg på i denne graviditet, men er også noget større end sidst, da jeg blev gravid
Men mit råd er: motion og sund kost - det er vejen frem.. Hav mest fokus på kosten, da det er 80% af et vægttab - motionen er kun 20%.. Så så længe du er obs på din mad, så når du altså ret langt...

Anmeld

17. august 2014

Røverdatter

sus1987 skriver:

Jeg gik VIRKELIG MANGE ture med barnevogn, og slynge...
Det var enormt givende. Havde på få måneder tabt 30 kg, så det var rimelig effektivt. Og amningen var sikkert også med til det...

Ellers er sund kost jo altid en start

Anmeld

17. august 2014

Hullabullabulla

sus1987 skriver:

Jeg tog 23 kg på med den første - mest væske pga ssf, hvilket resulterede i at de alle var væk 10 dage efter fødslen. Da min søn var 7 måneder besluttede jeg mig for, at nu skulle det være nok, vi skulle giftes om sommeren, og jeg ville smide en masse kg. 22 kg blev det til på 7 måneder

Hvordan?? - tja udelukkende ved 2 ting:

1) spiser aldrig ris og pasta mere.. Blomkålsris og ex vis kogt hvidkål som pasta
2) portionsanretter al min mad

Vægten begyndte så at stagnere her i foråret/ sommeren , og nu er jeg så blevet gravid og kvalmeramt, så nu spiser jeg ikke så pokkers sundt, men så snart kvalmen er væk fokuseres der igen på min mad..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.