Hvor længe efter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.785 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved jeg ikke er eneste gravid der DESVÆRRE ryger, og jeg skal snart have ks - hvor længe efter var i ude og ryge?
Håber på ikke at få hug efter indlægget, men det er blot en tanke?.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2014

Bassemor<3

Ikke huk, men jeg ville vælge ordvalget, "er har valgt at være egoistisk..." Sorry, men det provokerede mig lidt.

spørg personalet på stuen. Umiddelbart ville jeg ikke have haft en chance for at komme ud før MINIMUM 24 timer efter. Jeg fik så AKS og mistede meget blod, så da jeg dagen efter aks, som jeg fik kl. 14:42, skulle prøve at stå op, kunne jeg kun lige holde til at rejse mig, tage to skridt hen til vasken og så tilbage og ligge ned.

Anmeld

15. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg ved jeg ikke er eneste gravid der DESVÆRRE ryger, og jeg skal snart have ks - hvor længe efter var i ude og ryge?

Det er altså ikke for at være træls, men det ER farligt for babyen at du ryger. Og for dig, fordi man heler sår meget dårligere som ryger, så det kan blive nogle hårde uger efter kejsersnit.

Men. Jeg tror jeg var oppe at gå efter nogle timer så det kan du vel også... Men ja...pas på dig selv for det ER sådan et smertefuldt sår som man bare gerne vil have helet hurtigt så man kan gå oprejst  - og helst undgå infektion selvfølgelig.

Anmeld

15. august 2014

Kildebakken

Tror du ikke at morfinen kan holde dig ok et par timer:-) 

Anmeld

15. august 2014

Isabella_mor

personalet vil ikke være dig til særlig meget hjælp, de vil jo ALLERHELST ikke vil have at man ryger efter et operativt indgreb grundet at det ikke anbefales, da helingen af operationsarret bliver dårligere. så de vil nok ALLERHELST stikke dig nogle nikotinplastre mens du er indlagt. og fraråde dig at ryge så længe du er igang med at hele. 

De kan jo ikke forhindre dig at gå ud og ryge men du vil ikke være i stand til at gå før efter nogle timer efter selvekejsersnittet, da bedøvelsen skal fortage sig. 

Jeg fik KS kl 20:44 en tirsdag jeg kom først på opvågningen og derefter på min stue kl 3 om natten. der var bedøvelsen stadig ikke væk. jeg kom først ud af sengen dagen efter ved 9:00 tiden da jeg fik taget kateter ud osv.. Så der var mange timer jeg bare lå i sengen.. nu røg eller ryger jeg ikke, men havde jeg gjort det, så havde jeg ikke mulighed for at tænde en smøg før over 12 timer efter selve kejsersnittet. 

Anmeld

15. august 2014

anynom

Anonym skriver:

Jeg røg under min første graviditet og jeg fik aks lørdag ved 16 tiden og var ude at ryge igen cirka et døgn senere. Det var slet ikke i mine tanker, jeg lå med min datter i armene indtil da (og det ærgrer mig at jeg ikke bare stoppede der ).

Anmeld

15. august 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Min søster fik AKS og var oppe at gå allerede få timer efter indgrebet, så hvis du er lige så heldig kan du jo i princippet gøre det sammen dag.

Jeg ved du ikke vil have hug, men for din egen og dit barns skyld så STOP i det mindste rygningen mens du ammer og baby er så lille og modtagelig..

Jeg er ikke hellig- jeg har selv røget .... Men baby og røg hænger ikke sammen!

Anmeld

15. august 2014

Diana2013

Anonym skriver:

Mit var nu akut kejsersnit, men røg ikke i 6 dage efter.. Kunne ikke og havde ikke lyst

Anmeld

16. august 2014

RosSofi

Har aldrig røget, så ved ikke noget om, hvor svært det er at blive røgfri. Mit indlæg kommer til at virke lidt fordomsfuld, for hold da op et planlagt kejsersnit tager da ingen tid, tænk hvis jeg havde været ryger, lå med veer i 25 timer til en vaginal fødsel så var jeg nok død :-) 

Anmeld

16. august 2014

Røverdatter

Jeg har ikke røget i seks år. Nå men jeg fik AKS og havde virkelig svært ved at gå for meget. Det værste var mavemusklerne - det gør sindssyg nas at bruge dem de første to uger.. og du tænker nok ikke over det, men du bruger jo nogle af musklerne i maven til rygning , så jeg vil anbefale dig at vente så længe som muligt.. ved godt du ikke vil have huk, men synes bare det er lidt underligt at noget af dit fokus mht KS er rygningen. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.