Udredning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
8 svar
4 synes godt om
15. august 2014

Babydrøm

Hejsa

Har lige brug for at få luftet mine tanker.

Min kæreste og jeg har prøvet i lidt over et år. Det er desværre stadig ik lykkes 

Derfor vil vi gerne udredes for at vide om der er noget i vejen. Jeg har ex. meget uregelmæssig menses. Efter langsom og dårlig behandling ved en gyn. har vi valgt at kontakte en fertilitets klinik. 

Vi havde jo kun snakket om en udredning, men når man kontakter en klinik, ja så er det jo for en udredning med hensigt på behandling/insimering (hvis jeg har forstået det rigtigt) Det er selvfølgelig også næste skridt, men hold da op en masse tanker der flyver igennem ens hoved. Vi havde nok ik helt indset, sagt højt at det er dertil vi er nået. Vi var kun nået til at få en udredning/klarhed over om der er noget i vejen. 

Vi har selvfølgelig hørt alle de fortællinger om folk der bliver gravide, under forløbet, før det når til insimering. Vi håber da at vi også er så heldig   

Men synes godt nok det er vildt og ja svært at sætte ord på, at vi jo rent faktisk har bedt om hjælp, til noget vi håbede at kunne selv. Især når vi mentalt kun var nået til udredning, slet ik til insimering mm. 

Sorry hvis det er rodet, der farer bare så mange tanker igennem mit hoved nu. 

Kan heller ik helt læse min kæreste, hvordan han har det med al det her. Hvordan havde jeres mænd det, hvis I har prøvet det her?

Tak fordi du læste med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2014

Mivse85

Jeg kan virkelig godt følge dig i det du skriver, står lidt i samme situation. Jeg har lige været oppe og få den første blodprøve idag og den næste på onsdag for at tjekke ægløsning, og så skulle vi gerne blive henvist.

Men ja det er faktisk ret svært at sætte ord på og er selv ret forvirret over hvad der nu skal ske. Det her er jo ikke lige sådan man drømmer om at det skal ske, er selvfølgelig rigtig glad for at man kan få hjælp til det, men håber bare stadig at den er der næste gang

jeg synes også det kan være svært at læse min kæreste, for han siger egentlig ikke så meget om det, men tænker man vel er påvirket af det på en eller anden måde, har bare heller ikke lyst til at bombardere ham med babysnak hele tiden.

Anmeld

15. august 2014

modesty

Hejsa

Har lige brug for at få luftet mine tanker.

Min kæreste og jeg har prøvet i lidt over et år. Det er desværre stadig ik lykkes 

Derfor vil vi gerne udredes for at vide om der er noget i vejen. Jeg har ex. meget uregelmæssig menses. Efter langsom og dårlig behandling ved en gyn. har vi valgt at kontakte en fertilitets klinik. 

Vi havde jo kun snakket om en udredning, men når man kontakter en klinik, ja så er det jo for en udredning med hensigt på behandling/insimering (hvis jeg har forstået det rigtigt) Det er selvfølgelig også næste skridt, men hold da op en masse tanker der flyver igennem ens hoved. Vi havde nok ik helt indset, sagt højt at det er dertil vi er nået. Vi var kun nået til at få en udredning/klarhed over om der er noget i vejen. 

Vi har selvfølgelig hørt alle de fortællinger om folk der bliver gravide, under forløbet, før det når til insimering. Vi håber da at vi også er så heldig   

Men synes godt nok det er vildt og ja svært at sætte ord på, at vi jo rent faktisk har bedt om hjælp, til noget vi håbede at kunne selv. Især når vi mentalt kun var nået til udredning, slet ik til insimering mm. 

Sorry hvis det er rodet, der farer bare så mange tanker igennem mit hoved nu. 

Kan heller ik helt læse min kæreste, hvordan han har det med al det her. Hvordan havde jeres mænd det, hvis I har prøvet det her?

Tak fordi du læste med 

Åh, det føles bare så surreelt når man bliver kastet ud i det. Husker det tydeligt. Det var rædselsfuldt.

Min mand var MEGET nervøs og havde det meget svært - inden hans sædprøver kom tilbage med rigtig gode resultater. Da han fandt ud af at det kun var mig der var noget galt med, var han meget støttende og virkelig klippen i vores relation, mens jeg havde det meget svært psykisk.

Jeg skulle så også igennem en operation og direkte til IVF, så det var en heftig start vi havde.

Jeg  for at I får et rigtigt godt forløb og at der snart er gevinst. 

Anmeld

15. august 2014

ILoveMyMiracle

Min kæreste og jeg kom i IVF-behandling, og jeg må indrømme, at for mig var det virkelig en lettelse at komme i behandling. Vi havde prøvet i efterhånden mange år, så jeg vidste bare at det ikke ville ske naturligt. Dermed sagt blev ønsket om børn ikke mindre, tværtimod! 

Min kæreste tog det hele så flot, og jeg var så stolt af ham. Det skal lige siges, at det var han der var noget galt med. Men hver gang jeg spurgte ham, så fik jeg svaret, at han bare var så glad for at få en chance for at få børn, selvom at det så ikke var på den naturlige måde.

Jeg troede at jeg ville flippe helt ud, og gå fuldstændig i spåner over at vi ikke selv kunne, men som sagt var det en lettelse at vi ikke længere skulle bruge en krig, og en masse tanker og skuffelser på at blive gravide.

op med hovedet og ta det som en oplevelse! 

Til slut vil jeg ønske jer al held og lykke! Håber det bedste for jer 

Anmeld

16. august 2014

Babydrøm

Mivse85 skriver:

Jeg kan virkelig godt følge dig i det du skriver, står lidt i samme situation. Jeg har lige været oppe og få den første blodprøve idag og den næste på onsdag for at tjekke ægløsning, og så skulle vi gerne blive henvist.

Men ja det er faktisk ret svært at sætte ord på og er selv ret forvirret over hvad der nu skal ske. Det her er jo ikke lige sådan man drømmer om at det skal ske, er selvfølgelig rigtig glad for at man kan få hjælp til det, men håber bare stadig at den er der næste gang

jeg synes også det kan være svært at læse min kæreste, for han siger egentlig ikke så meget om det, men tænker man vel er påvirket af det på en eller anden måde, har bare heller ikke lyst til at bombardere ham med babysnak hele tiden.

Tak for dit svar 

Vi var lidt igang med en udredning, havde fået taget nogle prøver, men havde en meget dårlig oplevelse med en gyn. og det tager en evighed at få svar på kærestens prøver. Derfor skulle jeg finde en anden gynækolog, men tænkte det nok var nemmere at få det gjort på en klinik. Men vi havde bare ik lige tænkt over at man så skal i behandling, vi er kun nået til en udredning i vores tanker. Så frygter jeg får kolde fødder vedr. klinikken.. 

Men ja meget forvirrende det hele, ja det er jo fantastisk at man kan få hjælp, men ja man havde jo regnet med at man selv kunne. Jeg håber også inderligt at den er der næste gang 

Sådan har jeg det også, men tror han er lige så forvirret som mig, da han heller ik ved hvordan det vil forløbe. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

16. august 2014

Babydrøm

modesty skriver:

Åh, det føles bare så surreelt når man bliver kastet ud i det. Husker det tydeligt. Det var rædselsfuldt.

Min mand var MEGET nervøs og havde det meget svært - inden hans sædprøver kom tilbage med rigtig gode resultater. Da han fandt ud af at det kun var mig der var noget galt med, var han meget støttende og virkelig klippen i vores relation, mens jeg havde det meget svært psykisk.

Jeg skulle så også igennem en operation og direkte til IVF, så det var en heftig start vi havde.

Jeg  for at I får et rigtigt godt forløb og at der snart er gevinst. 

Tak for dit svar

Ja man kan slet ik finde ud af det, ens tanker mm. 

Det lyder som en meget hård start I havde. Håber alt gik godt

Tusind tak 

Anmeld

16. august 2014

modesty

Babydrøm skriver:

Tak for dit svar

Ja man kan slet ik finde ud af det, ens tanker mm. 

Det lyder som en meget hård start I havde. Håber alt gik godt

Tusind tak 

Det gik godt.  Vi har en skøn dreng, der bliver 3 til oktober.

Anmeld

16. august 2014

Babydrøm

ILoveMyMiracle skriver:

Min kæreste og jeg kom i IVF-behandling, og jeg må indrømme, at for mig var det virkelig en lettelse at komme i behandling. Vi havde prøvet i efterhånden mange år, så jeg vidste bare at det ikke ville ske naturligt. Dermed sagt blev ønsket om børn ikke mindre, tværtimod! 

Min kæreste tog det hele så flot, og jeg var så stolt af ham. Det skal lige siges, at det var han der var noget galt med. Men hver gang jeg spurgte ham, så fik jeg svaret, at han bare var så glad for at få en chance for at få børn, selvom at det så ikke var på den naturlige måde.

Jeg troede at jeg ville flippe helt ud, og gå fuldstændig i spåner over at vi ikke selv kunne, men som sagt var det en lettelse at vi ikke længere skulle bruge en krig, og en masse tanker og skuffelser på at blive gravide.

op med hovedet og ta det som en oplevelse! 

Til slut vil jeg ønske jer al held og lykke! Håber det bedste for jer 

Tak for dit svar

Jeg kan godt forstå det må være en lettelse for jer, nu I vidste det ik ville ske naturligt. 

Kæresten og jeg er bare slet ik nået mentalt til at skulle i behandling, vi ville have en udredning. Men ja næste skridt er jo behandling, men det er godt nok svært at affinde sig med. Vi har jo "kun" prøvet i lidt over et år, men ja det føles da som en evighed, selvom vi godt ved det ik er det, men derfor var vi også kun nået til udredning, føler jeg får lidt kolde fødder, men de lød så søde på klinikken, så det skal nok gå. 

Dejligt din kæreste tog det så flot. 

Det er selvfølgelig rigtigt, at nu skal man ik bruge en krig på alle skuffelserne mm. 

Det vil jeg prøve, og hjælper nok også en del, når vi får afklaring om der er noget i vejen. 

Tusind tak  

Anmeld

16. august 2014

Babydrøm

modesty skriver:

Det gik godt.  Vi har en skøn dreng, der bliver 3 til oktober.

Fantastisk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.