Får spat af svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
10 svar
5 synes godt om
14. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg er SÅ træt af min svigermor. Af to grunde. 

Hun skal blande sig i ALT. Mener virkelig ALT. jeg er gravid, men hun er allerede begyndt at blande sig i hvordan vi skal opdrage vores barn!! 

Den anden ting:

I hendes hoved handler alting om at købe ting og vise andre man har råd til det. 

Nå, men hun får ALTID lokket penge ud af min kæreste til forskellige ting. Det irriterer mig grænseløst. 

Et eksempel: vi ville gerne give en lille ting til en som har hjulpet os. 

Hans mor presser meget på, for det er VIGTIGT at DYR gave. Jeg når ikke rigtig reagere, for da jeg kommer hen til dem ( min kæreste og svigermor) har min kæreste allerede overført pengene til hende, så hun kan købe gaven. Min svigerfar siger så til hende, at nu skal alle vores (min kæreste og mine) penge jo ikke bruges på alt muligt. Så kommer hun med kommentaren "det da ligemeget" 

i dag sagde hun også at hun elskede at bruge penge, især andres penge! 

Hver gang vi er på besøg, så koster det os nærmest penge, for så skal vi pludselig være med i nogle gaver osv. Det der irriterer mig mest er selve beløbene. Har intet imod at give gaver, men vi kan slet ikke følge med på det niveau!

Min kæreste og jeg har haft et kæmpe skænderi om det flere gange. 

Han siger, at han ikke kan lide at sige nej. Jeg burde måske sige noget i situationen men fandeme svært, når han HAR overført penge til hende!

Mit spørgsmål er egentlig om hvordan jeg skAl sige fra? Magter ikke hun skAl blande sig i mit liv. Vil gerne have råd, men bliver hun bliver nærmest gal over man ikke gør som hun siger. Hun kan kun sige negative ting om min kæreste og mit liv. Min familie bliver også nedgjort meget

jeg har kommet med bemærkninger om at vi selv godt kan bestemme osv. Men det fatter hun ikke... 

Har overvejet on jeg er nødt til at sige fra med store bogstaver :/ og det hader jeg! 

Min kæreste er vant til hendes "lort" så han lader det bare ryge ud af det andet øre, men det kan jeg ikke!

sorry for et rodet indlæg :/ ved sq ikke om Det bare mig der er sart. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

anonym10101

Havde min svigermor sagt: "Det er da ligemeget" til at bruge mine penge havde jeg da helt klart svaret hende igen 

Anmeld

14. august 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hun skal blande sig i ALT. Mener virkelig ALT. jeg er gravid, men hun er allerede begyndt at blande sig i hvordan vi skal opdrage vores barn!! 

Den anden ting:

I hendes hoved handler alting om at købe ting og vise andre man har råd til det. 

Nå, men hun får ALTID lokket penge ud af min kæreste til forskellige ting. Det irriterer mig grænseløst. 

Hans mor presser meget på, for det er VIGTIGT at DYR gave. Jeg når ikke rigtig reagere, for da jeg kommer hen til dem ( min kæreste og svigermor) har min kæreste allerede overført pengene til hende, så hun kan købe gaven. Min svigerfar siger så til hende, at nu skal alle vores (min kæreste og mine) penge jo ikke bruges på alt muligt. Så kommer hun med kommentaren "det da ligemeget" 

Hver gang vi er på besøg, så koster det os nærmest penge, for så skal vi pludselig være med i nogle gaver osv. Det der irriterer mig mest er selve beløbene. Har intet imod at give gaver, men vi kan slet ikke følge med på det niveau!

Han siger, at han ikke kan lide at sige nej. Jeg burde måske sige noget i situationen men fandeme svært, når han HAR overført penge til hende!

Mit spørgsmål er egentlig om hvordan jeg skAl sige fra? Magter ikke hun skAl blande sig i mit liv. Vil gerne have råd, men bliver hun bliver nærmest gal over man ikke gør som hun siger. Hun kan kun sige negative ting om min kæreste og mit liv. Min familie bliver også nedgjort meget

jeg har kommet med bemærkninger om at vi selv godt kan bestemme osv. Men det fatter hun ikke... 

Har overvejet on jeg er nødt til at sige fra med store bogstaver :/ og det hader jeg! 

Min kæreste er vant til hendes "lort" så han lader det bare ryge ud af det andet øre, men det kan jeg ikke!

Du er nødt til at være afklaret med din mand og have ham i ryggen, før I kan tage kampen.
Det her er jo kun starten, det bliver meget værre, når I bliver en familie, for der skal hun nok også stille krav.

Anmeld

14. august 2014

Anonym trådstarter

Ammehjerne skriver:

Havde min svigermor sagt: "Det er da ligemeget" til at bruge mine penge havde jeg da helt klart svaret hende igen 

Jeg kan ikke få mig selv til det, og nok også fordi jeg synes, hun er en smule skræmmende... 

Hun har intet filter og så er hun bare rap i replikken :/

føler bare jeg er ved at eksploderer over alle de ting, som jeg har fundet mig i. 

Der er bliver heller ikke lagt skjul på, at jeg ikke er god nok for deres søn...

det er faktisk min skyld det hele. Hvis min kæreste og jeg har taget en beslutning om noget eller gjort noget, som ikke er efter hendes bog, så er det min skyld. 

Jeg kan snart ikke mere, og kan ikke overskue, at hun allerede nu vil bestemme hvor længe vores barn skal bruge sut. 

Hun kan være modbydelig. :/ det fint nok man kalder en spade for en spade, men hold da op hvor er det træls at høre på.

Anmeld

14. august 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du er nødt til at være afklaret med din mand og have ham i ryggen, før I kan tage kampen.
Det her er jo kun starten, det bliver meget værre, når I bliver en familie, for der skal hun nok også stille krav.

Han har sagt, at jeg godt må sige fra, også gerne med store bogstaver. Men han vil ikke selv gøre det. 

Det er nemmere at bare lade være med at sige noget, og gøre det modsatte af hvad hun mener... Det gør han nogle gange :/

Anmeld

15. august 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Han har sagt, at jeg godt må sige fra, også gerne med store bogstaver. Men han vil ikke selv gøre det. 

Det er nemmere at bare lade være med at sige noget, og gøre det modsatte af hvad hun mener... Det gør han nogle gange :/

Din svigermor lyder træls, men din kæreste lyder bare rigtig nederen. Det bliver en hård kamp for dig, hvis du ikke har din kæreste på din side

Mht dit barn, så sig fra, allerede nu, og sig fra meget tydeligt. Hvis hun vil bestemme hvor længe dit barn skal bruge sut, så sig at det skal i nok selv finde ud af når den tid kommer.

Hvis hun bliver ved med at komme med kommentarer om hvordan i skal gribe tingene an, så ville jeg sætte med mig hende, og fortælle hende meget tydeligt at du ikke har brug for hendes gode råd, og at du nok skal bede om dem hvis du har brug for dem.

Urgh, jeg bliver så irriteret når svigerforældre/forældre opfører sig sådan her

Anmeld

15. august 2014

Frk_Louise

Det synes jeg ærlig talt ikke, at din kæreste kan være bekendt. Det er sku hans mor!

Han må mande sig op og sige noget til hende - istedet for bare at ligge den over på dig. 

Jeg har selv haft lidt problemer, det har så bare været med min kæreste og så mine forældre. Jeg kunne da aldrig drømme om at sige til min kæreste, at han selv kunne sige noget til dem. Min kæreste var rigtig ked af den måde, de talte til ham på.. Og selvfølgelig skal han da ikke selv sige fra - det er min kæreste og ham skal de behandle ordentligt, lige så vel som de behandler mig ordentligt...

Anmeld

15. august 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Den anden ting:

Jeg mener bestemt din mand bør tage denne kamp med sin mor, så må han sku mande sig lidt op....

Du skal ikke tage den da du vil blive den meget upopulære svigerdatter, og det tror jeg ikke din mand ønsker...

Så pus manden på sin egen mor

Anmeld

15. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg får ham ALDRIG til at sige fra. Så skal hun virkelig være træls. 

Har oplevet det EN gang, hvor han fik nok. Men ellers ikke.... 

Jeg tror ikke, at han ser det som et problem som jeg gør... Han er blevet immun overfor det. 

Hun vælger ofte at komme med kommentarer om opdragelse af barn, når han ikke er der, så jeg tror, at han tror, det bare er mig, som er nærtagende.

Ville virkelig ønske at han sagde noget. Hans søster har fx sagt fra for læææænge siden, så de er slet ikke sådan overfor hende.

Anmeld

15. august 2014

-Sigrid-

Min mand er ret konfliktsky, så herhjemme har det været mig som har taget kampene. Og jeg har fundet ud af at det er bedre at træde folk over fødderne end at lade andre træde over hele ens person. Nu er mine svigerforældre civiliserede, dvs min svigerfar min svigermor har altid været dejlig, og vi kan sidde sammen og være mere eller mindre afslappede 

Min mor har også været en virkelig kælling, og der blev hun lagt på is i fire måneder, hvorefter hun valgte at acceptere mine valg. At være '(sviger)forældreløs' i en periode er ikke forfærdelig, slet ikke, især ikke hvis personen som er på frost ikke respekterer en eller giver en plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.