Wampires skriver:
Der florerer et billede på Facebook med at man skal lave specielle kontakter på sin mobil for at hjælpe redningspersonalet...
Dette er IKKE korrekt...
Det billede er over 10 år gammelt, og faktisk stammer det oprindeligt fra Norge af hvor der var nogle forbrydere der startede med at dele det som noget de havde fået af vide af redningsfolkene...
Det er for at gøre det nemmere for indbrudstyve at identificere hvem der måske har din nøgle eller koder hvis du ikke er hjemme...
Så hvis I ser billedet på facebook eller en status der skriver noget med ICE så sørg for at fortæl dem der deler at det er forkert så kan vi måske få det stoppet på et tidspunkt...
Ahr, er det ikke en røver. I min omgangskreds, har der længe været tradition for at In Case of Emergency-kontakter. Første gang jeg hørte om det var fra en sygeplejerske ...
Og hvad skulle finten være ved at indbrudstyve kunne identificere mig som fx min fars ICE? Så skulle de få fat i min fars telefon en dag han ikke er hjemme, finde hans ICE-kontakt (mig), tage hjem til mig og overtale (true) mig til at give dem nøglen, tage hele vejen hjem til mine forældre igen og så låse sig ind med nøglen ...? Jeg tror der er nemmere måder, som ikke involverer mig, der helt sikkert ville ringe til politiet med det samme ...
Anmeld