Undlad at dele denne information

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
7 svar
10 synes godt om
14. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Der florerer et billede på Facebook med at man skal lave specielle kontakter på sin mobil for at hjælpe redningspersonalet...

Dette er IKKE korrekt...

Det billede er over 10 år gammelt, og faktisk stammer det oprindeligt fra Norge af hvor der var nogle forbrydere der startede med at dele det som noget de havde fået af vide af redningsfolkene...

Det er for at gøre det nemmere for indbrudstyve at identificere hvem der måske har din nøgle eller koder hvis du ikke er hjemme...

Så hvis I ser billedet på facebook eller en status der skriver noget med ICE så sørg for at fortæl dem der deler at det er forkert så kan vi måske få det stoppet på et tidspunkt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

Pikku Myy

Wampires skriver:

Der florerer et billede på Facebook med at man skal lave specielle kontakter på sin mobil for at hjælpe redningspersonalet...

Dette er IKKE korrekt...

Det billede er over 10 år gammelt, og faktisk stammer det oprindeligt fra Norge af hvor der var nogle forbrydere der startede med at dele det som noget de havde fået af vide af redningsfolkene...

Det er for at gøre det nemmere for indbrudstyve at identificere hvem der måske har din nøgle eller koder hvis du ikke er hjemme...

Så hvis I ser billedet på facebook eller en status der skriver noget med ICE så sørg for at fortæl dem der deler at det er forkert så kan vi måske få det stoppet på et tidspunkt...

Ahr, er det ikke en røver. I min omgangskreds, har der længe været tradition for at In Case of Emergency-kontakter. Første gang jeg hørte om det var fra en sygeplejerske ...

Og hvad skulle finten være ved at indbrudstyve kunne identificere mig som fx min fars ICE? Så skulle de få fat i min fars telefon en dag han ikke er hjemme, finde hans ICE-kontakt (mig), tage hjem til mig og overtale (true) mig til at give dem nøglen, tage hele vejen hjem til mine forældre igen og så låse sig ind med nøglen ...? Jeg tror der er nemmere måder, som ikke involverer mig, der helt sikkert ville ringe til politiet med det samme ...

Anmeld

14. august 2014

K&S

Wampires skriver:

Dette er IKKE korrekt...

Jeg mener nu, det er reelt nok - jeg har set det omtalt flere steder

Anmeld

14. august 2014

LJMNA

Jeg har engang læst at det startede efter D. 11 september terrorangrebet, fordi mange af ofrene ikke havde identitets papire på sig, men derimod havde alle telefoner.

Falk i DK har så udtalt at det ikk er en nødvendigt herhjemme da de slet ikk bruger telefoner til at finde frem til pårørende.

Anmeld

14. august 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78

Ahr, er det ikke en røver. I min omgangskreds, har der længe været tradition for at In Case of Emergency-kontakter. Første gang jeg hørte om det var fra en sygeplejerske ...

Og hvad skulle finten være ved at indbrudstyve kunne identificere mig som fx min fars ICE? Så skulle de få fat i min fars telefon en dag han ikke er hjemme, finde hans ICE-kontakt (mig), tage hjem til mig og overtale (true) mig til at give dem nøglen, tage hele vejen hjem til mine forældre igen og så låse sig ind med nøglen ...? Jeg tror der er nemmere måder, som ikke involverer mig, der helt sikkert ville ringe til politiet med det samme ...

Min far er politimand og siger at det ikke har nogen praktisk funktion - de fleste i dag har en kode på sin mobil, og de kan derfor slet ikke komme ind i kontakterne

Hov måske har jeg citeret forkert 

/ Taco78 

Anmeld

14. august 2014

StudPsyk

Taco78 skriver:

Min far er politimand og siger at det ikke har nogen praktisk funktion - de fleste i dag har en kode på sin mobil, og de kan derfor slet ikke komme ind i kontakterne

Hov måske har jeg citeret forkert 

Det kan man godt uden at taste koden. Jeg ved så ikke lige hvordan, men når mine unger piller med mobilen ender de som regel enten under nødopkald eller ICE-kontakter uden at have låst telefonen op først

Anmeld

14. august 2014

Snorkfrøkenen

Janne T. skriver:

Det kan man godt uden at taste koden. Jeg ved så ikke lige hvordan, men når mine unger piller med mobilen ender de som regel enten under nødopkald eller ICE-kontakter uden at have låst telefonen op først

Haha det samme herhjemme. Min datter finder altid frem til nødkontakterne (eller andre funktioner, jeg heller ikke kendte til) på et splitsekund.

Anmeld

14. august 2014

Røverdatter

Dog har jeg ikke fået skrevet ICE kontakter ind på tlf'en. Men jeg ved at det er reelt nok.
Det er endda indkodet på min tlf (samsung galaxy) hvor jeg kan tilføje numre inde under ICE som kan komme frem uden brug af adgangsmønstret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.