Eksperthjælp: Angst for fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
0 svar
0 synes godt om
14. august 2014

Karina Isolde Balslev

"Angst for fødslen"

Hej,

Jeg er gravid 13+1 og er meget angst for at føde og har derfor ønske om at få kejsersnit.

Jeg har fået tid til at snakke med en jordemoder om dette om 2 mdr. Men er SÅ nervøs og det påvirker mig meget. Så vil høre hvad chancen er for at få kejsersnit på eget ønske?
Er det noget man selv kan vælge?
Synes man læser så mange forskellige ting.

På forhånd tak.

Karinas svar

Kære gravide

Stort tillykke med det spirende liv.

Som udgangspunkt kræver et planlagt kejsersnit en medicinsk årsag, da det er et større indgreb. Det er dog forskelligt fra fødested til fødested hvordan de tackler sådanne ønsker.

Jeg vil anbefale dig, at rykke jordemoderen/hospitalet for en hurtigere tid eller opsøge en privat jordemoder eller doula som kan hjælpe dig med at tage hånd om din angst og nervøsitet for fødslen.

(du kan se en oversigt over hhv jordemødre og doulaer på min blog her: http://foedselsnoerden.dk/fodesteder/privatpraktis erende-jordemodre/
http://foedselsnoerden.dk/oversigt-fodselshjaelper e/)

Det er voldsomt for både dig selv og dit barn hvis du går og bekymrer dig SÅ længe.

Som du selv skriver læser man mange forskellige ting, derfor vil jeg samtidig benytte lejligheden til at anbefale dig at finde et godt fødselsforberedelseskursus hvor du og din partner sammen kan få skilt skidt fra kanel og finde jeres egen vej i 'fødejunglen'.
Et godt kursus koster hvad der svarer til en halv ny barnevogn eller en måneds betaling for institution - og det er en virkelig god investering i jeres familie på den lange bane.

Jeg ønsker dig en rigtig god fødselsoplevelse - uanset hvordan den kommer til at forløbe.

De bedste hilsner
Karina Isolde

Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.

Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.