Hej piger.
Jeg har en datter på 14 måneder. Gik fra hendes far for ca. 6 måneder siden. Der havde vi begge barsel, og samvær var derfor ikke så struktureret som vi egentlig begge ønskede.
Vi er begge startet job igen. Jeg arbejder altid om dagen. Han har skiftende arbejdstider hver uge, dvs. en uge dagvagt, en uge aftenvagt og en uge nattevagt, selvfølgelig ikke vagt hver dag men vagterne skifter hver uge. Det eneste faste er, at han har weekendvagt hver 2. weekend, så vi har vores datter hver 2. weekend hver især. Derudover har han hende de fridage han har i modsatte uge af hans arbejdsweekend. Disse dage er dog ikke faste.
Han kan også få ændret vagt med to dages varsel. Og det er her problemet opstår. Jeg bliver fuldstændig vanvittig af denne mangel på struktur. Jeg kan ikke rigtig lægge planer på langt sigt, for han kan ikke sige nej til det arbejde og så må jeg bare ændre mine planer. Det er jo ikke fordi jeg ikke vil være sammen med min datter, men det er altså heller ikke sjovt at jeg fx ikke kan gå til noget fast fordi jeg aldrig ved om han skal arbejde lige den dag måneden efter (hans vagtplan er kun låst 4 uger frem).
Han kan/tør/vil ikke sige fra overfor sit arbejde, og jeg synes det er skidesvært at samvær er så ustruktureret!
Han siger, at han kun kan ønske at få fri bestemte hverdage, men det kan hurtigt ændres.
Hvad fanden (undskyld mit sprog) kan jeg gøre? Det driver mig altså til vanvid! Har I andre stået i lignende situation?
Anmeld