Ja... det er hvad hun er for at sige det rent ud - utrolig mystisk og så ulæselig.
Kort fortalt er jeg vokset op under yderst strenge vilkår, som gjorde at jeg nok blev meget tilbageholdende over for hende, da jeg flyttede hjemmefra.
Siden mine forældres skilsmisse for 4 år siden kan det tælles på en hånd, hvor mange gange jeg har besøgt hende - ikke fordi jeg ikke vil men hun har ikke "haft tid"! Endvidere har min aldrig rigtig haft et forhold til os børn - det var som om vi bare har været en klods om benene for hende.
Nå men... i februar fik hun jo nyheden om, at hun skal være mormor. Lige efter jeg havde sagt det får jeg ØJNENE

- ja de der øjne en mor nu kan lave - dem der siger: hvor er du dum, I har kun været samme i 1 år, hvad med dit liv, du ødelægger dit liv, du er alt for ung. Ja, kunne blive ved. Det var i hvert fald ikke hvad hun havde tænkt sig med mit liv (skal lige gøre opmærksom på at jeg har en uddannelse, styr på økonomien, fast parforhold mm - har altså helt styr på mit liv).
Nå men til sagens kerne. For 14 dage siden var min mor så på besøg, hvor hun for første gang viste stor interesse for min graviditet. Igen i dag har hun så været her (i hele 5 timer... det er ny rekord), hvor hun siger, at hun fra nu af vil tage sin mobil med ind til sengen om natten så når den lille er kommet til verden skal Peter ringe med det samme - dag eller nat. Endvidere fortæller hun at det vil betyde rigtig meget for hende, hvis hun må komme og besøge os på patienthospitalet. Når vi så er kommet hjem synes hun, det er vigtigt Peter og jeg får de første 14 dage til at komme ind i en ordentlig rytme, så der vil hun give os et pusterum, men den første dag Peter skal starte på arbejde skal jeg reservere til hende. Som hun ordret sagde: Når Peter tager på arbejde kommer jeg og er sammen med dig hele dagen. Jeg kan godt huske hvor nervepirrende den første dag alene kan være, så jeg vil gerne være der og hjælpe.
Undskyld mig men det eneste jeg kan sige er WHAT? Hvad pokker sker der lige. Har ikke haft en mor i 24 år og 11 dage før min termin... vupti.... så står hun der. Er noget forvirret.
Anmeld