Eksperthjælp: 2 år , glad for at nusse forældres arm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.644 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. august 2014

Lisbeth Jess

"2 år , glad for at nusse forældres arm."

Ja overskriften lyder lidt mærkeligt, men det er hvad vi oplever herhjemme. Vores dreng på 2 år er dybt afhængig af at få lov til at sidde og nusse vores arm. Det er specielt når han skal sove men jeg har lagt mærke til det også er i dagligdagen nu og når vi køre bil. Han kør hans hånd op og ned af vores arm, mens vi putter ham, han siger arm og forventer så at han for lov at nusse vores arm, og jeg er ved at blive en smule træt af det. Han er en meget glad dreng og leger godt med alle, hans dp mor siger også han trives godt der. Jeg føler vi har fejlet som forældre og ved efterhånden ikke hvad vi skal gøre mere. vores søn har altid haft et stort behov for tryghed og vi har derfor altid ligget ved ham til han sov ellers er han dybt ulykkelig, og over ved dp mor har han altid sovet indenfor da han også havde brug for tryghed der.

Lisbeths svar

Hej !
jeg kan godt sætte mig ind i det er frustrerende når ens arm bliver brugt så meget til at nusse.
Det er sikkert svært at lade ham gøre det og svært at sige stop. .Og så er der tanken om I måske har fejlet.

Jeg mener i har været gode kærlige omsorgfulde forældre der har set og opfyldt hans behov for ekstra meget tryghed, både hjemme og i DP.

I kan vende den om. Når han har stort behov for at nusse jeres arme.Skal der måske fyldes mere på med nussen af han krop., specielt inden sovetid.

At blive rørt ved giver stor tryghed og afslapning. En gang nussen af hans krop enten med massage, en blød bamse eller bare strygninger med hænderne på hans arme og ben. At få masseret fødder er de fleste børn glade for.
Læs ham og se hvad han nyder allermest.

Når der er fyldt op af jer, er det godt at give ham enten en nussepude, klud, en blød bamse,. Jeg har givet mit barnebarn en blød kanin med lange ører og der er lyd, enten med afslappende musik, bølger, blid godnatsang, .den er et stort hit, han nusser og den beroliger.

Når i kører bil kan han have den med og nusse med,. Du kan sige her er din nussekanin og du holder mor eller far i hånden. Nus ham t ham lidt på armen, så det er jer der giver, og han ikke selv skal sørge for det.

Lige inden han overgiver sig til søvnen, har han, som han viser jer, et behov for både at mærke jer og sig selv.

Se om det vil hjælpe med ekstra meget berøring.

Håber det kan inspirere, Skriv hvis du vil have noget uddybet .

Held og lykke fremover.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.