Barn på fri fod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. august 2014

Anonym trådstarter

Min søn er i dag startet i 0. klasse.

Vi er for nyligt flyttet til et rækkehuskvarter med mange børn. Rigtig mange børn, som vil lege hele dagen, og det er dejligt. Min søn har allerede fået masser af venner. 

Min bekymring er, at alle vennerne har lov at være og cykle hvorhen de vil i området. Grænsen er lidt udefineret, men der er heldigvis masser af sikre sti-systemer. Men én befærdet vej og ikke ret lang vej til skolen (hvor de altså ikke må tage hen). Problemet er at jeg jo ikke aner hvor han befinder sig når de er ude. Jeg kan spørge ham, hvor de tager hen og han siger; "bare over det hele, vi cykler bare rundt" og jeg forklarer ham, hvor han ikke må være, og han lytter. 

Men er han gammel nok til at blive betroet så stor en opgave det er at passe på sig selv? Lige nu har han været ude en god time uden at jeg helt er klar over hvor han er.... det ved jeg ikke helt hvordan jeg har det med. 

For en time siden cyklede jeg ud for at se hvor de var og først kunne jeg ikke finde dem.. men så fandt jeg dem, lige på grænsen til hvor de ikke må være.. 

Han forsikrede mig troligt om, at han aldrig ville cykle ud på vejen og jeg tror ham. Men jeg kan jo ikke altid stole på hans søde venner? 

Giv mig et råd, han er snart 7 og jeg lyder som en overbeskyttende og påtrængende mor når jeg står overfor ham og hans venner og husker dem på for 10. gang hvor de må være.. skal han bare have lov at rende? For de hygger sig tydeligvis.. Skal jeg bare vende mig til at han føjter og så kan vi tale om dagens bedrifter ved aftensmaden?? som 6årig??

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Min søn er i dag startet i 0. klasse.

Vi er for nyligt flyttet til et rækkehuskvarter med mange børn. Rigtig mange børn, som vil lege hele dagen, og det er dejligt. Min søn har allerede fået masser af venner. 

Min bekymring er, at alle vennerne har lov at være og cykle hvorhen de vil i området. Grænsen er lidt udefineret, men der er heldigvis masser af sikre sti-systemer. Men én befærdet vej og ikke ret lang vej til skolen (hvor de altså ikke må tage hen). Problemet er at jeg jo ikke aner hvor han befinder sig når de er ude. Jeg kan spørge ham, hvor de tager hen og han siger; "bare over det hele, vi cykler bare rundt" og jeg forklarer ham, hvor han ikke må være, og han lytter. 

Men er han gammel nok til at blive betroet så stor en opgave det er at passe på sig selv? Lige nu har han været ude en god time uden at jeg helt er klar over hvor han er.... det ved jeg ikke helt hvordan jeg har det med. 

For en time siden cyklede jeg ud for at se hvor de var og først kunne jeg ikke finde dem.. men så fandt jeg dem, lige på grænsen til hvor de ikke må være.. 

Han forsikrede mig troligt om, at han aldrig ville cykle ud på vejen og jeg tror ham. Men jeg kan jo ikke altid stole på hans søde venner? 

Giv mig et råd, han er snart 7 og jeg lyder som en overbeskyttende og påtrængende mor når jeg står overfor ham og hans venner og husker dem på for 10. gang hvor de må være.. skal han bare have lov at rende? For de hygger sig tydeligvis.. Skal jeg bare vende mig til at han føjter og så kan vi tale om dagens bedrifter ved aftensmaden?? som 6årig??

På forhånd tak

jeg er selv vokset op i et lukket vænge med en masse "parcel-huse" med fladt tag
Jeg fik lov at rende som jeg ville som 6-7årig i hvert fald.. Og vi gik rundt eller cyklede rundt i området omkring vores gade Det var super hyggeligt og spændende, og vi havde også en meget befærdet vej ikke langt derfra.. Synes aldrig jeg kom så langt væk, at det blev utrygt eller noget, og vi var sjældent lang tid væk fra "kendte områder" Troe godt du kan lade din søn rende Men det er kun baseret på egen historie....

Anmeld

12. august 2014

-Sigrid-

Jeg tænkte at give ham en telefon, hvis det er fordi du vil i kontakt med ham? Ikke en smartphone, men sådan en Nokia med tastertur og så bare give ham et børneabbonoment, så du kan ringe til ham og han kan ringe til dig og sin far? 

Og så nyde at han bor i et kvarter med masser af andre unger at lege med 

Anmeld

12. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er selv vokset op ud til en af Hernings mest trafikeret veje, og alligevel, fik vi lov til at rende ude og lege alene osv i den alder.

Nu bor vi i et typisk dansk parcelhus kvarter, gode stisystemer og med masser af thea's venner lige omkring os. Thea bliver 6 år om 1 mdr, og hun er så småt begyndt selv at gå hen til sin bedste veninde, tænker at om ca 6 mdr'er, vil hun få større frihed. 

Syntes det hele kommer an på hvor dygtig han er til at overholde aftaler osv. Men syntes da han lyder som en god og pålidelig dreng. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.