Min søn er i dag startet i 0. klasse.
Vi er for nyligt flyttet til et rækkehuskvarter med mange børn. Rigtig mange børn, som vil lege hele dagen, og det er dejligt. Min søn har allerede fået masser af venner.
Min bekymring er, at alle vennerne har lov at være og cykle hvorhen de vil i området. Grænsen er lidt udefineret, men der er heldigvis masser af sikre sti-systemer. Men én befærdet vej og ikke ret lang vej til skolen (hvor de altså ikke må tage hen). Problemet er at jeg jo ikke aner hvor han befinder sig når de er ude. Jeg kan spørge ham, hvor de tager hen og han siger; "bare over det hele, vi cykler bare rundt" og jeg forklarer ham, hvor han ikke må være, og han lytter.
Men er han gammel nok til at blive betroet så stor en opgave det er at passe på sig selv? Lige nu har han været ude en god time uden at jeg helt er klar over hvor han er.... det ved jeg ikke helt hvordan jeg har det med.
For en time siden cyklede jeg ud for at se hvor de var og først kunne jeg ikke finde dem.. men så fandt jeg dem, lige på grænsen til hvor de ikke må være..
Han forsikrede mig troligt om, at han aldrig ville cykle ud på vejen og jeg tror ham. Men jeg kan jo ikke altid stole på hans søde venner?
Giv mig et råd, han er snart 7 og jeg lyder som en overbeskyttende og påtrængende mor når jeg står overfor ham og hans venner og husker dem på for 10. gang hvor de må være.. skal han bare have lov at rende? For de hygger sig tydeligvis.. Skal jeg bare vende mig til at han føjter og så kan vi tale om dagens bedrifter ved aftensmaden?? som 6årig??
På forhånd tak 
Anmeld