Jeg er en kvinde i min bedste alder, 36 år. Jeg har en datter på 13 år og en søn på 8 år. Børnene har forskellige fædre. Den ældste ser sin far hver anden uge, og den yngste ser sin far hver anden weekend. Det har dog været et noget kompliceret forhold i mellem den yngste og hans far, men det ser vist ud til endelig at være stabilt nu.
I april i år mødte jeg verdens sødeste mand, han har fuldstændig slået benene væk under mig, og jeg er forelsket til op over begge øre. Han er 6 år yngre end mig, men meget moden af sin alder. Vi flyttede sammen allerede feter 3 uger, og det går stadig rigtig godt.
Han har ingen børn, men ønsker sig brændende sit eget barn på et eller andet tidspunkt.
Da vi mødtes havde jeg spiral, men jeg pillede den ud, da den generede. Jeg tog den ud et par dage inden forventet menstruation, jeg fik aldrig menstruation, og begyndte 3-4 dage efter jeg havde taget den ud at tage p-piller. Nu har jeg så lige fundet ud af at jeg er blevet gravid. Jeg er formentlig blevet gravid i mens jeg havde spiralen.
Jeg har pletblødt en del de sidste måneder, hvilket jeg normalvis aldrig gør.
Der er flere ting i det her, for det første er jeg meget i tvivl om hvor vidt det er nogen god ide at beholde barnet. Vi er dog ret sikre på at vi skal have barn sammen på et eller andet tidspunkt, jeg synes måske bare det er lidt for tidligt. På den anden side, er det med min alder taget i betragtning, lidt "forkælet" at få foretage en abort, blot for at vente 6-8 mdr. og så forsøge igen?
Der udover er jeg lidt bekymret for al den pletblødning? Mon der kan være noget galt?
Jeg har endnu ikke drøftet problematikken med den måske kommende far, men det gør jeg naturligvis snarest (i dag).
Hvilke tanker har i gæve kvinder her inde?