"Hvornår er det bedst at skanne for at se hvilket køn barnet har?"
Hej Tina
Vi vil gerne vide om vores lille bebs er en dreng el pige, hvornår er det klogest og få svar på det, i morgen mandag er jeg 13 uger henne. Vi bor i Låsby har du en privat scanning du kan anbefale til os.
Og igen hvor er det rart at man kan skrive til dig, nakkefoldsscanning i fredags var alt perfekt og tak for du gav mig lidt ro i hovedet
Tinas svar
Kære J,
Jeg er glad for at du kan bruge mine svar til noget positivt :-)
Jeg vil helst ikke anbefale nogle skanningsklinikker fremfor andre i den position jeg sidder i som rådgiver herinde. Jeg synes du skal Google og prøve at se hvilke der tiltaler jer.
Det er altid godt at checke om den person der skanner har særlig uddannelse og viden indenfor feltet. Gå efter en læge, sygeplejerske eller jordemoder. Det vil sige, du skal ikke nødvendigvis vælge den billigste klinik.
Jeg mener de skanner køn fra 15. uge ca, men det er ikke altid at man kan se kønnet, hvis barnet har krydsede ben eller navlesnoren er i vejen. Så får du en ny tid til en anden dag. Men du kan læse dgi til det meste på de forskellige klinikkers hjemmesider.
God fornøjelse,
Kh Tina.
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld