Svamp i brystvorterne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
6 svar
6 synes godt om
11. august 2014

Mor til F

Det er hvad jeg lige har fået konstateret af sundhedsplejersken.  

De sidste par dage,  har jeg oplevet at få en revne på hver brystvorte som svier og gør forfærdelig ondt, både ved amning og efterfølgende. Øv!

Det blev samtidig konstateret, at min datter har fået svamp i munden,  og på den måde,  har smittet mig

Så idag kl 14.30 skal vi afsted til lægen,  så lille pigen og jeg kan blive behandlet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

sne190810

Det havde jeg også en gang eller to, da jeg ammede i sin tid.

Jeg havde rigtig god gavn af danskvand! Både at duppe det på brystvorterne, og området rundt om. Jeg brugte det også på min datter, ved at dyppe lidt af en stofble/vaskeklud ned i et glas danskvand, og så nærmest rense hendes tunge og mundhule med det. Ganske blidt, og når hun havde vænnet sig lidt til det så lidt mere fasthed, eller hvad man kan sige

Men ellers fik jeg udleveret noget Brentan salve af lægen, som også hjælp med at bekæmpe svampen.

Anmeld

11. august 2014

Mor til F

sne190810 skriver:

Det havde jeg også en gang eller to, da jeg ammede i sin tid.

Jeg havde rigtig god gavn af danskvand! Både at duppe det på brystvorterne, og området rundt om. Jeg brugte det også på min datter, ved at dyppe lidt af en stofble/vaskeklud ned i et glas danskvand, og så nærmest rense hendes tunge og mundhule med det. Ganske blidt, og når hun havde vænnet sig lidt til det så lidt mere fasthed, eller hvad man kan sige

Men ellers fik jeg udleveret noget Brentan salve af lægen, som også hjælp med at bekæmpe svampen.

Tak for dit hurtige svar

Måske jeg skulle have fat i noget dansk vand og prøve at duppe brystet med det. Hvad dyppede du dansk vandet på med?

Alt skal jo koge vaskes,  når det har været i kontakt med svamp.

Anmeld

11. august 2014

sne190810

BabyFreia skriver:

Tak for dit hurtige svar

Måske jeg skulle have fat i noget dansk vand og prøve at duppe brystet med det. Hvad dyppede du dansk vandet på med?

Jeg brugte som sagt vaskeklude, fordi de også er lidt ru i det, som fungere til at skrubbe babyens tunge, med en blid hånd.

Men du kan også bruge en stofble, som du selvfølgelig bare smider til vask efter brug :-)

.. Og danskvand uden citrus eller andre tilsætninger, vel og mærke.

Anmeld

11. august 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
BabyFreia skriver:

Tak for dit hurtige svar

Jeg hældte lidt i et æggebæger og dyppede brystvorten i :-) Og så lufttørrede jeg !

//Mette

Anmeld

11. august 2014

Isabella_mor

BabyFreia skriver:

Det er hvad jeg lige har fået konstateret af sundhedsplejersken.  

De sidste par dage,  har jeg oplevet at få en revne på hver brystvorte som svier og gør forfærdelig ondt, både ved amning og efterfølgende. Øv!

Det blev samtidig konstateret, at min datter har fået svamp i munden,  og på den måde,  har smittet mig

Så idag kl 14.30 skal vi afsted til lægen,  så lille pigen og jeg kan blive behandlet. 

Jeg kan trøste dig med at det sker for de fleste der ammer især lige i starten og at behandlingen er nem og overskuelig.  

Godt at det er blevet opdaget og at i kommer i behandling det skal nok gå

Anmeld

11. august 2014

Sujan

Stakkels dig..
Havde det efter fødslen og tog mig over 3 mdr. at komme af med.. Det gør så ondt.
Jeg fik noget brentan mundhulegel som jeg skulle smøre med og som min datter også fik i munden...
Jeg måtte igennem 3 pille kure før det var væk... Og måtte presse lægen lidt hver gang for at få dem...men jeg havde virkelig mange smerter og måtte bruge ammebrikker m.'m var tæt på at opgive amningen på et tidspunkt.
Håber ikke dit bliver så slemt og at du hurtigt kommer af med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.