Brud - hvordan gør vi med 2½ årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

371 visninger
3 svar
2 synes godt om
11. august 2014

LeneKE

Hejsa

Min kæreste og jeg har besluttet os for at gå hver til sit efter 6½ år - vi er stadig gode venner og er 100% enige om at sådan fortsætter det lige meget hvad, for vores søns skyld. 

Min søn og jeg flytter i en lejlighed her 1. sep., men vi har endnu ikke sagt noget til ham - venter vi til vi begynder at flytte ting ned i lejligheden og siger noget i stil med "her skal dig og mor bo, og så kommer far på besøg" eller hvordan gør vi det lige mest hensigtsmæssigt? 

Vi har ferie sammen 14 dage inden flytning og en uge efter, så der er rig mulighed for at far er meget hos os den første uge.. 

Håber virkelig på nogle gode ideer, da jeg er kommet i tvivl om hvad der er den rigtige måde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

Ciss

Jeg synes, det lyder, som I klarer det fint.

Det er nok smart, at han har været der et par gange og leget lidt, ved hvor han kommer til at sove osv, før I faktisk sover der første gang. Det har vi gjort med vores, og det har været uproblematisk. Snak positivt om det nye sted, og fokuser på alt muligt, som kommer til at blive hyggeligt/morsomt/spændende der.

Det er rigtig flot, at I har et forhold, hvor I klarer at gøre overgangen så gradvis for ham!

Anmeld

11. august 2014

LeneKE

Ciss skriver:

Jeg synes, det lyder, som I klarer det fint.

Det er nok smart, at han har været der et par gange og leget lidt, ved hvor han kommer til at sove osv, før I faktisk sover der første gang. Det har vi gjort med vores, og det har været uproblematisk. Snak positivt om det nye sted, og fokuser på alt muligt, som kommer til at blive hyggeligt/morsomt/spændende der.

Det er rigtig flot, at I har et forhold, hvor I klarer at gøre overgangen så gradvis for ham!

Tusind tak for svar 

Vi har aldrig været uvenner - så der er slet ingen grund til at starte på det nu  Jeg regner med at få nøglen nu her, og så flytter vi et par kasser derned og han har har været med dernede og se lejligheden en gang, men jeg har ikke sagt noget til ham, for tænker lidt at han er for lille til at forstå sådan en information lige nu...

Anmeld

11. august 2014

Frk_Louise

LeneKE skriver:

Hejsa

Min kæreste og jeg har besluttet os for at gå hver til sit efter 6½ år - vi er stadig gode venner og er 100% enige om at sådan fortsætter det lige meget hvad, for vores søns skyld. 

Min søn og jeg flytter i en lejlighed her 1. sep., men vi har endnu ikke sagt noget til ham - venter vi til vi begynder at flytte ting ned i lejligheden og siger noget i stil med "her skal dig og mor bo, og så kommer far på besøg" eller hvordan gør vi det lige mest hensigtsmæssigt? 

Vi har ferie sammen 14 dage inden flytning og en uge efter, så der er rig mulighed for at far er meget hos os den første uge.. 

Håber virkelig på nogle gode ideer, da jeg er kommet i tvivl om hvad der er den rigtige måde...

Altså jeg tænker også, at nogle børn har et behov for at blive forberedt på så store forandringer.. Men det er nok meget forskelligt fra barn til barn. Ingen kender din søn bedre end dig, så du ved hvad der er det rigtige for jeres familie 

Håber på det bedste for jer.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.