Hvordan forklarer man det til en 6-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
6 svar
3 synes godt om
11. august 2014

Anonym trådstarter

Hej piger,

Jeg er stedmor til en næsten 7-årig dreng og venter en baby med hans far. Det er første gang han skal være storebror.

Han er begyndt at udspørge, hvordan en baby kommer ind i maven. Han forstår det slet ikke, og spørger ofte om det.

Vi har talt os ud af det på forskellige måder, da vi er i tvivl om hvad vi skal sige.

Gode råd modtages

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej piger,

Jeg er stedmor til en næsten 7-årig dreng og venter en baby med hans far. Det er første gang han skal være storebror.

Han er begyndt at udspørge, hvordan en baby kommer ind i maven. Han forstår det slet ikke, og spørger ofte om det.

Vi har talt os ud af det på forskellige måder, da vi er i tvivl om hvad vi skal sige.

Gode råd modtages

Knus

Du går ind og bestiller denne søde tegneserie, som er lavet specielt til børn i hans alder...og så hygger I jer med den.
Jeg har brugt den til mine egne unger, unger i folkeskolen og nu også mine børnebørn 

Det er alle tiders søde historie om far, mor og to børn, der skal have en lillebror/søster og alt hvad der sker, og hvordan i den forbindelse.

http://www.saxo.com/dk/per-ida-minimum_grethe-fagerstroemgunilla-hansson_haeftet_9788755903968

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. august 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Hej piger,

Gode råd modtages

Knus

Fortæller ham sandheden

Det gjorde vi i sommers med vores på knap 6 år. Vi sad og så livet i livmoderen og så havde jeg lånt nogle bøger på biblioteket.

Når man prøver at krybe udenom og hele tiden kommer med udenomsforklaringer - så er min erfaring at der bare opstår endnu flere spørgsmål

Anmeld

11. august 2014

Tildemor

Jeg ville fortælle sandheden

Anmeld

11. august 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej piger,

Gode råd modtages

Knus

Sig det som det er - der er da ingen skam i at en baby er et resultat af sex. Forklar det på et niveau så en 6-årig kan forstå det.

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Hold da op, jeg havde ikke regnet med at man var så ærlig omkring det med et 6-årigt barn. Jeg spørger mig selv om hvor meget af det kan de egentlig forstå? Kommer der flere detalje-spørgsmål omkring teknikken? Hvis I forstår hvad jeg mener 

Sussie, mange tak, jeg vil kigge på bogen

Anmeld

11. august 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Hold da op, jeg havde ikke regnet med at man var så ærlig omkring det med et 6-årigt barn. Jeg spørger mig selv om hvor meget af det kan de egentlig forstå? Kommer der flere detalje-spørgsmål omkring teknikken? Hvis I forstår hvad jeg mener 

Sussie, mange tak, jeg vil kigge på bogen

Vi havde en bog omkring sådan får man børn el lign.

Der er billeder (tegnet) af en mand og kvinde uden tøj på, at de kysser og så et billede af en seng hvor man så kan løfte dynen og man kan se de putter

Fortalte så bare at når en mand og dame godt kan lide hinanden så kysser(snakkede lidt frem og tilbage om at det andre hun jo set vi gjorde) og så snakkede vi lidt om forskellen mellem mand og kvinde. Så kom vi til at nogen gange når en mand oh kvinde godt kan lide hinanden RIGTiG meget så gør de VOKSNE nogengange det at de tager alt deres tøj af og går ind i sengen sammen hvor manden så stikker sin tissemand ind i damens tissekone og så kommer der små haletudser og de bliver så til en baby

Det var nogenlunde sådan vi fik det fortalt. Vi gjorde meget ud af bagefter at gøre opmærksom på at det er noget de voksne gør og ikke noget børn gør selvom man får en kæreste i skolen.

Hun kiggede lidt og grinte lidt og spurgte så: har far virkelig gjort det ved dig - og dp skral grinede hun og så var der ikke flere spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.