Wampires skriver:
 Nogen der har en opskrift på småkagedej der kan puttes i fryseren og så tør man op når man har brug for det?
 Kunne være utrolig praktisk at have da sønnen ind imellem gerne vil bage med mor og så er det for lang tid at vente 30 min på at jeg først laver dejen og så ender jeg oftest med at sidde resten af aftenen for at forme færdig og få dem bagt...

Eller i det mindste bare kunne holde sig et par dage i køleskabet...

og skal helst være en uden smag/farve da jeg gerne selv vil prøve mig frem hvad der hitter herhjemme 

Nogen der ved om man kan købe/lave/få noget til minimuffins?
 jeg har lavet minimuffins til sønnens fødselsdag men da det er planen ungerne (3 stk på næsten 3 år) selv skal kunne pynte dem mangler jeg ideer til hvad de skal være i så ungerne bare kan putte på som hjertet lyster 
 Jeg bager dem i silikoneforme og tager dem ud af formene og fryser dem indtil formiddagen samme dag de skal bruges...

Nogen ideer til pyntning af en rigtig fødseldagslagkage? 
 har købt lys og har til glasur i alle mulige farver og smage... men er virkelig tom for ideer til fyldet og pyntens udformning...

Dette er første fødselsdag der bliver fejret sådan rigtigt med rigtige invitationer og gaver samme dag osv...
 Holy mother!!  Det var dæleme meget på én gang 
 altså det meste bagværk kan tåle frys, men vil du være 100% sikker, så er Google din ven 
 Mit bedste bud til minimuffins er krymmel og evt glasur.
 brug nogle af alle de farver og smage du har købt til at lave lidt forskelligt de kan dyppe i. Her tænker jeg MAX 4 forskellige slags tynde glasurer, og så nogle skåle med krymmel de kan dyppe dem i bagefter. De ville føle sig så kreative, og det er jo en super nem måde at gøre det på, også taget alderen i betragtning..
 sidste spørgsmål.. Med smag.. Hvad kan du selv li? Hvad hitter mest hos din søn? Du kan lave alt fra chokolade til diverse frugt smage.. Vanilje creme med frugt eller chokolade stykker i? Eller begge dele? Jeg er meget på med at forholdene surt og sødt skal være balancerede. Altså laver jeg aldrig noget der er ren søde sager.. Så kommer der lidt surt i, evt hindbær 
 Gå evt ind på diverse kage sider og find inspiration til fyldet. Og udsmykningen. Pas på med ikke at blande for mange ting ind over. Det bliver hurtigt rodet og uoverskueligt.. Hellere lade det være simpelt og flot. Tænker hvis du gerne vil have en masse farver i, så lav regnbueglasur? 
 Og så pynt i siderne, så som flag og diverse..
 Det var lidt forslag herfra