vil kommunen blive indblandet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
4 svar
2 synes godt om
9. august 2014

Anonym trådstarter

Vi har et lille problem her hjemme, eller måske et begyndende problem. Min kæreste har før haft et ret stort alkohol forbrug, før vi fandt sammen. Han har ret svært ved at styre sit forbrug hvis først han har fået en. Han drikker ikke dagligt, men nogle uger 2 dage, men det er meget præget af hans sindstilstnd. Dog aldrig foran børnene eller noget. Sagen er den at han lidt for ofte får for mange øl iflg mig, som er ret anti alkohol. Han har før fået antabus, og ja det har jeg krævet han skal på igen, før det bliver et dissideret problem. Han er en fantastisk far, virkelig, men bare han drikker en øl, bliver jeg påvirket. Min far drak for meget, og kan slet ikke have det.

men hvis lægen udskriver antabus, vil kommunen så blive involveret. Jeg er egentlig ikke så nervøs for det, for stoler nok på vores evner som forældre. Men min kæreste er noget tøvende med at ringe til lægen.

nogen der ved noget om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

UnderCover37

Anonym skriver:

Vi har et lille problem her hjemme, eller måske et begyndende problem. Min kæreste har før haft et ret stort alkohol forbrug, før vi fandt sammen. Han har ret svært ved at styre sit forbrug hvis først han har fået en. Han drikker ikke dagligt, men nogle uger 2 dage, men det er meget præget af hans sindstilstnd. Dog aldrig foran børnene eller noget. Sagen er den at han lidt for ofte får for mange øl iflg mig, som er ret anti alkohol. Han har før fået antabus, og ja det har jeg krævet han skal på igen, før det bliver et dissideret problem. Han er en fantastisk far, virkelig, men bare han drikker en øl, bliver jeg påvirket. Min far drak for meget, og kan slet ikke have det.

men hvis lægen udskriver antabus, vil kommunen så blive involveret. Jeg er egentlig ikke så nervøs for det, for stoler nok på vores evner som forældre. Men min kæreste er noget tøvende med at ringe til lægen.

Jeg tør næsten 100% sige at kommunen IKKE bliver involveret blot fordi han ber om antabus, og tager ansvar for at han ikke fortsætter i en ond cirkel ift alkohol

En læge har tavshedspligt og denne vil kun lave en indberetning hvis de frygter at jeres barn/børn mistrives og det skulle undre mig hvis det er tilfældet sådan som du fortæller om jeres familie.

Jeg synes det er flot at han er lydhør ift dine grænser omkring alkohol og selv ønsker at gøre noget forebyggende (imo det eneste rigtige hvis man ikke kan styre det, også selvom det "kun" er periodevis!)

Anmeld

9. august 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Kommunen bliver ikke indblandet ved at han går til lægen... Men jeg tænker at som så mange andre der har et problem/misbrug, ligger der noget til grunde for at det opstår, og det måske er ligeså vigtigt at finde fremtil, som at få ham på antabus 

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Kommunen bliver ikke indblandet ved at han går til lægen... Men jeg tænker at som så mange andre der har et problem/misbrug, ligger der noget til grunde for at det opstår, og det måske er ligeså vigtigt at finde fremtil, som at få ham på antabus 

Tak for svar..
der ligger helt sikkert en masse bag problemet, som antabus ikke hjælper med. Planen er han skal have en eller anden form for hjælp, for at kunne håndtere det bedre. Men for at jeg kan føle mig 100% tryg, især nu hvor han snart skal på barsel bliver antabus nødvendigt. Ikke fordi han drikker når han har børnene, men tvivlen vil altid være der for mig, når jeg ved hvad han kommer fra..

Anmeld

10. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det bliver den ikke.
Så sæt du bare trumf på og få ham til lægen.

Held og lykke.
Alkoholisme er ikke noget at lade børn gro op med.
Og...jeg ved præcis hvordan du har det..så du er altid velkommen til at skrive.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.