Råd ang kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
8 svar
1 synes godt om
9. august 2014

Anonym trådstarter

Vi er et ungt forældrepar (23&24)
Vi hade kommune opsyn da vores ældste på seks år blev født, vi afsluttede da han var ca 1 år - og vi fik yderligere to børn.. Da han var 2,5 år bad vi dem om hjælp fordi han ikke var som andre - (han har fået konstatere ADHD).
Sidste år fik vi så tildelt en ADHD konsulent - som i starten hjalp MEGET! - men nu har vi efterhånden fået det vi havde brug for og vil derfor gerne afslutte, (de er hos os helt frivilligt).
Vi har meldt ud til ham at vi vil afslutte.. Men skal selvf kontakte vores sagsbehandler på mandag - der er jeg dog bekymrede.. Jeg har talt med en advokat som siger vi har ret til at sige fra, og alligevel er jeg hammer nervøs, hvad vis hun tager børnene?.

Er der andre der har stået i situationen og sagt fra?
Håber VIRKELIG på nogle råd, da det giver mavepine .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Anonym trådstarter

Ingen?

Anmeld

9. august 2014

FruStolpe

Jeg kan ikke hjælpe med dit spørgsmål. 

Men jeg kan oppe tråden 

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg kan ikke hjælpe med dit spørgsmål. 

Men jeg kan oppe tråden 

Tak

Anmeld

10. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min kæreste er sagsbehandler i en børne- og familieafdeling.  I kan selvfølgelig godt stoppe samarbejdet med adhd konsulenten medmindre der er lagt et forældrepålæg og det lyder det ikke til at der er. 

Og der er ingen grund til at være bange for at jeres børn bliver fjernet hvis de trives. Kommunen er ikke en instans der fjerner børn for sjov - der skal meget til før en så indgribende foranstaltning bliver sat i gang. 

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min kæreste er sagsbehandler i en børne- og familieafdeling.  I kan selvfølgelig godt stoppe samarbejdet med adhd konsulenten medmindre der er lagt et forældrepålæg og det lyder det ikke til at der er. 

Og der er ingen grund til at være bange for at jeres børn bliver fjernet hvis de trives. Kommunen er ikke en instans der fjerner børn for sjov - der skal meget til før en så indgribende foranstaltning bliver sat i gang. 

Vores børn trives, og der har aldrig været tale om fjernelse . Men puh det bekymre mig alligevel - man høre jo så meget.
Der er ikke lagt noget forældre pålæg..

Ved han hvad man skal forvente i sådan en Tlf samtale?

Og tusind tak for svar,

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Vores børn trives, og der har aldrig været tale om fjernelse . Men puh det bekymre mig alligevel - man høre jo så meget.

Og tusind tak for svar,

Anmeld

10. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Og tusind tak for svar,

Han er ikke lige hjemme - hører ham senere 

men det lyder da virkelig ikke som at der er grund til bekymring. Husk på at kommunen indtil nu har været til hjælp for jeres barn og Jer forældre til at få redskaber ift. diagnosen 

Anmeld

10. august 2014

Anonym trådstarter

Han er ikke lige hjemme - hører ham senere 

men det lyder da virkelig ikke som at der er grund til bekymring. Husk på at kommunen indtil nu har været til hjælp for jeres barn og Jer forældre til at få redskaber ift. diagnosen 

Mange tak
Ja, det har det helt 100! Vi har lært rigtig meget - men det sidste halve år, er det stået stille, og vi har ikke rigtig arbejdet med ham - netop fordi han har det fantastisk .
Han er begyndt i skole, og på rette medicin og er SÅ glad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.