Dele værelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. august 2014

Anonym trådstarter

Har 2 drenge på 1,5 år og 5 måneder. De skal til snart at dele værelse.. De vågner ca samtidig om morgenen og lillebror vågner sjældent om natten, så her ser jeg ikke rigtig noget problem.. Men, om aftenen bliver de aldrig puttet samtidig, og storebror ligger og ævler løs og leger længe inden han falder i søvn, og lillebror er svær at få til at sove..

Det virker helt urealistisk for mig nogensinde at få dem på værelse sammen.. Hvordan gjorde i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Anonym trådstarter

9. august 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Har 2 drenge på 1,5 år og 5 måneder. De skal til snart at dele værelse.. De vågner ca samtidig om morgenen og lillebror vågner sjældent om natten, så her ser jeg ikke rigtig noget problem.. Men, om aftenen bliver de aldrig puttet samtidig, og storebror ligger og ævler løs og leger længe inden han falder i søvn, og lillebror er svær at få til at sove..

Det virker helt urealistisk for mig nogensinde at få dem på værelse sammen.. Hvordan gjorde i?

Tror ikke der er noget problem i det. Der er ikke så stor alders forskel så hvorfor ikke lave putte tid sammen læs en bog syng en sang for den hver og så godnat. De vil hurtigt vænne sig til hinanden og skal nok falde i søvn.
Mine drenge var 1,5 og 4,5 da de kom til at dele værelse og der har aldrig været nogle problemer før nu hvor der gerne bliver pjattet og lege lidt enden de sover. De er 3,5 og 6,5 år nu.

Anmeld

9. august 2014

L&V

Overhovedet ik. Der er 22mdr mellem vores og de deler værelse.  Den store læser og suser rundt til hun falder om og den lille hopper og danser eller skiger i arrigskab og vægner os stadig. Og de sover ganske fint sammen og finde go tryghed i hinanden

Anmeld

9. august 2014

Clisolka

Jeg følger lige med her... 

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Tror ikke der er noget problem i det. Der er ikke så stor alders forskel så hvorfor ikke lave putte tid sammen læs en bog syng en sang for den hver og så godnat. De vil hurtigt vænne sig til hinanden og skal nok falde i søvn.
Mine drenge var 1,5 og 4,5 da de kom til at dele værelse og der har aldrig været nogle problemer før nu hvor der gerne bliver pjattet og lege lidt enden de sover. De er 3,5 og 6,5 år nu.

Den lille bliver puttet 18.30 og den store kl 19.. Kan ikke strække den lille mere og den store er slet ikke klar til at sove kl 18.30..
Den store er slet ikke til det der sang og læsning.. Han vil op hvis vi bliver der inde og kommer han op begynder han at lege og gider bestemt ikke høre historie..

Men hvis vi putter dem og vi 5 gange skal ind til lillebror vækker vi jo storebror..

Måske vi bare skal springe ud i det..

Anmeld

9. august 2014

EnGodMor

Tror som ugerne går, så skal det nok gå helt af sig selv. 

Klart det er svært i starten for dem, men når de har prøvet det i nogle uger, så kommer der nok en fin rytme på

Anmeld

10. august 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Den lille bliver puttet 18.30 og den store kl 19.. Kan ikke strække den lille mere og den store er slet ikke klar til at sove kl 18.30..
Den store er slet ikke til det der sang og læsning.. Han vil op hvis vi bliver der inde og kommer han op begynder han at lege og gider bestemt ikke høre historie..

Men hvis vi putter dem og vi 5 gange skal ind til lillebror vækker vi jo storebror..

Måske vi bare skal springe ud i det..

Lillebror vil hurtigt blive van til at storbror rumsterer rundt når storbror bliver puttet.

Spring ud i det og tag en dag da gangen. Er jo en ny rutine som skal indøves men de skal nok lære det og når lillebror bliver lidt ældre vil de formodentlig have de samme putte tider.

Anmeld

10. august 2014

Bshizzle

Hvis du bare springer ud i det og gør det samme igen igen igen hver aften, så vil børnene nok hurtigt finde ud af den rytme 

Læs evt eller syng de samme sange hver aften. 

Nu har mine børn ikke dele værelse, men vi er på camping næsten hver weekend, så de blir puttet samtidig. 

Det kan nok være hårdt og træls i starten.. Men hold fast 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.