Er ano da jeg helst ikke vil genkendes i forhold til det jeg skriver nu, af institutionen hvis forældre eller personale er herinde.
mit barn er lige startet i børnehave, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind over denne pædagog som er blevet udnævnt til primær for mit barn.
vi svinger ikke rigtig sammen, og mit barn virker ikke til at bryde sig om hende.
kan man mon tillade sig at be om en anden? Hvordan gør man? Og ødelægger det mit samarbejde med børnehaven? Jeg mener, det er vel ikke det bedste førstehåndaindtryk at få af mig.
Mit barn er FTF og sensitiv.
Mit barn aksler sin madpakker, ser den som noget trygt der er med hjemmefra. Men hun vælger at lave konflikter over den fra dag 2 allerede, så h*n bliver bundulykkelig og ikke spiser noget. Plejer at spise næsten det hele. Hun ville styre hvad der skulle spises først. Er ikke sådan de gør i vuggeren (integreret institution) og grundet sensitivitet kan h*n ikke magte små forandringer. Slet ikke oveni en stor som børnahavestart.
hun fortæller mig at mit barn gik og sagde "moar, moar, moar" og "ja det der som h*n jo gør" som hun så fint udtrykte det. Og fortalte at så havde hun bare sagt "ej navn, stop dog" hvor jeg tænker, hvor er anerkendelsen og støtten henne?
jeg fortæller ang gruppe og ture, at mandag nok ikke skal være den dag mit barn skal på tur fordi det altid er svært med skiftet efter en weekend. Og at det nok ville være en god ide med en af de dage hvor der er støttetimer på, hvor hun siger "ja det havde hun tænkt men nu hvor jeg sagde det tænkte hun at hun heller ville have støttetimerne en anden dag. Jeg fortæller at de har erfaret i vuggestuen at der har måttet gå en fra med mit barn og gå hjem for tid fordi mit barn ikke kunne kapere flere indtryk og at det jo også gik ud over de andre børn hvis mit barn græder og ikke kan magte det. Hun svare bare kort "det finder VI ud af"
altså er det gode samarbejde henne? Hvorfor kan vi ikke bruge erfaringerne hendes kollegaer i samme hus har?
synes det er meget trist, især fordi den dårlig fornemmelse hun giver mig har jeg haft før, i den dagplejer vi havde først, indtil jeg gik i mod fagfolk og kommune og insisterede på at h*nskulle flyttes, hvilket var det bedste jeg nogensinde har gjort for mig barn. Vuggestuen har været fantastisk, måske er jeg bare forvent fordi vi har været så heldige.
ønsker virkelig jeg tager fejl af situationen og mit barn har det godt i børnehaven.
hjælp hvad skal/kan jeg gøre?