Ja som overskriften siger, så er jeg begyndt at få en meget underlig følelse af, af min datter på tre år ser ting der ikke er der!
(Er på ingen måde overtroisk, og har aldrig været det).
Det startede for nogle dage siden med at jeg og min søster hentede min pige fra børnehave. Hun var meget stille og siger pludselig " jeg er lidt ked af det..." Og selvfølgelig spørger jeg til hvorfor, hun er det? Svaret lød " fordi bedstemor er død!"
(hun har en farmor, mormor og morfar der alle lever i bedste velgående og vi kender ingen der er døde, ud over hendes farfar der døde da hun var et år)
Jeg spørger hende hvem bedstemor er, og hun svarer at det en hun snakker med??? Jeg antager det noget hun leger, og hopper med på den, det samme gør min søster.
Da vi kommer hjem leger hun i haven imens vi (min søster og jeg) sidder i stuen og snakker. Hun kommer ind og spørger om bedstemor godt må komme ind? Og jeg svare selvfølgelig ja. Hun løber ud, og min søster kigger i vinduet. Hun fortæller at min datter snakker lige ud i luften, hvorefter hun igen løber ind og siger " bedstemor siger hun ikke må komme ind, men det må hun godt ikke?" hvortil jeg svare at selvfølgelig må hun det.
Datteren løber ud igen, og kommer tilbage med samme svar, om at bedstemor siger hun ikke må komme ind.???
Jeg spørger min pige hvordan bedstemor ser ud, og hun svare " hun ser hvid ud" ...
Jeg tænker det nok er noget de har fundet på i børnehaven og tænker ikke videre over det.
Igår sker der så det, at imens jeg laver mad begynder ovnen at opfører sig åndssvagt (skruer op og ned hele tiden), min datter står ved lågen og griner. Jeg spørger hvad hun griner af, og svaret lyder " bedstemor kan ikke finde ud af din ovn"
Nu begynder jeg så at tænke lidt mere over det, men siger ikke noget, og min pige smutter ud og leger.
Da jeg vil kalde hende ind gennem vinduet, ser jeg hende sidde i legetårnet og snakke lige ud i luften... Ikke bare som i leg, men fuldstændig som snakkede hun med en person???
Da hun kommer ind spørger jeg hvem hun snakkede med? Og igen svarede hun som er det en selvfølge " bedstemor". (Min mand fortælle på det tidspunkt, at han før har set hende snakke lige ud i luften). ?
Jeg spørger hvordan bedstemor ser ud? Hendes hår f.eks. "Hun er korthåret, har briller og ser hvid ud" var svaret.
Idag er bedstemor ikke blevet nævnt endnu, men er spændt på om det gentager sig når hun bliver henter...?
Undskyld hvis det er lidt rodet men er lidt stresset over min piges sære opførsel??? Hun er jo kun lige blevet 3 år ...
Nogen der har lignede erfaringer med jeres barn/børn? Eller ved hvad der kan være årsagen til dette??? Tror i der findes ånder??? Det så uvirkeligt.