ønskebørn14 skriver:
Hej herinde (-: Håber virkelig i kan hjælpe mig herinde, da jeg er totalt forvirret. I får lige kort min historie. Jeg stoppede på p-pillerne d. 17 april og har siden hen kun haft to menstruationer, 1 kunstig og 1 ægte. Sidste ægte menstruation var den 10 juni og 5 dage frem. Siden da har jeg testet 100% positiv ÆL test d. 16 juli og nu igen d. 6 august. Men stadig ingen menstruation, mit spørgsmål lyder på kan man stadig blive gravid, uden at have menstruation? Jeg har hørt at hvis man har PCO kan et tegn på dette være at man kan teste positive ægløsningstest, tror i det det kan være det jeg har? har ingen tegn eller symptomer på PCO ellers, ingen overvægt og lign.
Jeg har selvfølgelig løbende testet med g-teste, alle 100% negative.
Hmm... Det kan jo sagtens tage noget tid for mentruationen at komme efter p-pille stop, op til et halvt år er vist helt normalt.
Jeg tænker umiddelbart at mange andre kvinder måske også kan teste positiv ÆL i denne periode, men bare ikke gør det, fordi de venter med ÆL tests til de rent faktisk har fået deres menstruation.
Et bud er at det tager noget tid for slimhinden at bygge sig op igen naturligt efter p-piller, og at menstruationen derfor udebliver. Men dette er rent gætværk.
Jeg synes det er for tidligt at blive bekymret om PCO, da det som sagt er normalt at kroppen driller efter p-pille stop. Men hvis du er meget bekymret, så hiv fat i din læge og bed evt. om en henvisning til en gynækolog.
Anmeld