Madpakketråden - 2014 :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
9 svar
5 synes godt om
4. august 2014

birthee

Jeps, nogle børn er startet i skole, men har indtryk af mange skal starte løbende i uge 33  Så, skal vi ikke se om vi kan inspirere hinanden til spændende madpakker til vores dejlige børn???

Knus Birthe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

M&F&C

Her har datteren en af de store metal madkasser...... og den bliver fyldt med forskellige ting. Til en hel skoledag har hun fx:
Små rugklapsere med div pålæg
Agurke og gullerodsstave
Cherrytomater
En lille yoghurt
Et kogt æg
Div frugt både
Grovkiks eller knækbrød med lidt smør
- og engang imellem også stjernehaps eller ostehapser.
Dertil får hun en flaske med vand og en brik juice.

Det er meget vigtigt for mig, at hun får noget mad med energi i, og som mætter. Der forekommer selvfølgelig andre variationer, men denne er typisk.

Anmeld

4. august 2014

Røverdatter

Nu er min søn kun i børnehave, hvor der er mad inkluderet, men skal af og til lave madpakke når vi skal afsted på tur jo.
Og til fremtidige skolegang har jeg tænkt lidt over madpakken. Vi er vegetarer så det er selvfølgelig vigtigt at få alt dækket ind. Selvom alt det hype med protein ikke har så meget på sig. Vores kroppe skal faktisk tværtimod ikke ha for meget protein, og der findes protein i rigtig mange grøntsager og bælgfrugter.
Her er lige en liste over hvad jeg typisk pakker til vores ture:

Grovbolle med hjemmelavet hummus (det er super nemt at lave selv!)
Agurke og gulerodsstænger (altid et hit)
Avocado - min søn Elsker avocado!
Æg - ligeledes en favorit.
Glutenfri knækbrød (prøver at holde lidt igen med gluten)
Appelsin/æble/banan eller bær (kommer meget an på sæson)
Cashewnødder - igen, en favorit.
Vand

Vi får nogle gange juice, men holder igen da jeg ikke tror at det er sundt for tænderne med juice hver dag (med mindre det er friskpresset grøntsags/frugt juice)

Anmeld

4. august 2014

Mamalou

Pastasalat er altid godt - og nemt - og der er uendelig muligheder af hvad der kan kommes i

Spyde med små frikadeller og grøntsager.

Pita

Da jeg lavede madpakke til min bonus stak jeg af og til brødet ud med en kageform, altså dem man laver brunkager med til jul. Det var et hit

Anmeld

4. august 2014

Tip!

Min søn har meget forskelligt med... Jeg ville selv synes det er kedeligt med kun rugbrød i madkassen.. 

Rugbrødsklappere med pålæg. 

Aftensmads rester. kylling i karry, pasta og kødsovs, frikadeller, lasange osv..  

Pasta salat med majs, sukkerærter, agurk, feta ost og skinke tern.. Og revet gulerødder i. 

Nogle dage er det også bare rugbrød han vil have med, så det får han da.. 

Nødder, agurk, snack peber, små tomater, gulerødder... Kan også være rødbeder i en lille bøtte. 

Pizza snegle og pølsehorn engang i mellem, da det ikke er et hit mere.. Lige som ostehapsere går af mode.. 

Til om eftermiddagen har han frugt pose med, som kan  indeholde: altid frugt, lille yoghurt, frugtstang, små kiks... Nødder igen. En bolle med smør...  

Anmeld

4. august 2014

Loa

Mamalou skriver:

Pastasalat er altid godt - og nemt - og der er uendelig muligheder af hvad der kan kommes i

Spyde med små frikadeller og grøntsager.

Pita

Da jeg lavede madpakke til min bonus stak jeg af og til brødet ud med en kageform, altså dem man laver brunkager med til jul. Det var et hit

Ej har du ikke opskrifter på nogle af de der nemme pastasalater?

Anmeld

4. august 2014

Carina:-)

Mine får jævnligt pastasalat-

1)

500 g kogt afkolet pasta blandes med 2 pk stegt bacon -1 dåse majs og 1 l ymer blandet med 1 dl barbecuesovs og 1 dl ketchup

2) 500 g kogt afkoles pasta blandes med 1 ds majs -1 rod peberfrugt i tern - 1 agurk i tern - 1 pk skinke i tern - cheddarost i tern  1 halv l cremdfraiche -dild efter smag.

Anmeld

4. august 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu er min søn kun i børnehave, hvor der er mad inkluderet, men skal af og til lave madpakke når vi skal afsted på tur jo.
Og til fremtidige skolegang har jeg tænkt lidt over madpakken. Vi er vegetarer så det er selvfølgelig vigtigt at få alt dækket ind. Selvom alt det hype med protein ikke har så meget på sig. Vores kroppe skal faktisk tværtimod ikke ha for meget protein, og der findes protein i rigtig mange grøntsager og bælgfrugter.
Her er lige en liste over hvad jeg typisk pakker til vores ture:

Grovbolle med hjemmelavet hummus (det er super nemt at lave selv!)
Agurke og gulerodsstænger (altid et hit)
Avocado - min søn Elsker avocado!
Æg - ligeledes en favorit.
Glutenfri knækbrød (prøver at holde lidt igen med gluten)
Appelsin/æble/banan eller bær (kommer meget an på sæson)
Cashewnødder - igen, en favorit.
Vand

Vi får nogle gange juice, men holder igen da jeg ikke tror at det er sundt for tænderne med juice hver dag (med mindre det er friskpresset grøntsags/frugt juice)

Hvilken opskrift bruger du til hummus?

Det med sundt for tænderne: det er ikke så meget sukkeret der er usundt for tænderne. Den største skade er i syren!! Og der er utrolig meget syre i juice. Lige meget om det er købt færdigt med koncentrat eller friskpresset.

men sukkeret er self heller ikke godt.

Anmeld

5. august 2014

Røverdatter

SDD skriver:

Hvilken opskrift bruger du til hummus?

Det med sundt for tænderne: det er ikke så meget sukkeret der er usundt for tænderne. Den største skade er i syren!! Og der er utrolig meget syre i juice. Lige meget om det er købt færdigt med koncentrat eller friskpresset.

men sukkeret er self heller ikke godt.

Ja, det med syren ved jeg godt

Passer generelt på med ikke at give for meget af det meste. Holder tilbage med sukker, gluten, mælkeprodukter

Til hummus er det bare kikærter (hvis det er fra dåse kan de bruges som de er, men hvis de er naturelle så sættes de i blød over natten og koges dagen efter) som blendes med olie, hvidløg og krydderier. Så simpelt er det - jeg har ikke en opskrift - laver den bare af det jeg har. Når konsistensen så er god, er den færdig

Anmeld

5. august 2014

Mamalou

Loa skriver:

Ej har du ikke opskrifter på nogle af de der nemme pastasalater?

Når jeg har lavet dem til min bonus, så har det været pastaskruer med forskelligt grønt (majs, ærter, gulerødder og peberfrugt) og så skinke, kylling eller lignende til. Jeg har vendt lidt olie i pastaen, da hun ikke er til dressing. Nogle gange er der også kommet lidt parmesan over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.