Masig skriver:
 Er der nogle af jer, der har nogle ideer til sjov og god aftensmad, som jeg kan lave sammen med vores søn på 2 år?
 Noget der er sjovt, noget han selv kan være med til at lave, noget der selvfølgelig er relativt sundt og nærende.
 Jeg tænker selv pizza, som han kan være med til at lave fyldet på. Men derudover er jeg sådan lidt blank for kreative ideer lige nu...
 Vores på 2,5 elsker at være med i køkkenet. Favoritopgaverne er skæring af grøntsager (inkl. prøvesmagning af det hele) og bagning.
 Men forslag til en ret kunne være pitabrød, hvor han hjælper med at skære agurk, peberfrugt osv. Jeg plejer at lave stave/strimler og så skærer hun resten. Han kan også hjælpe med at blande en dressing, min datter elsker i hvert fald elsker at røre rundt 
 Hun har sine egne knive (disse:  http://kitchen4kids.dk/sikre-boerneknive-261/kinderkitchen-dogknifes-saet-med-to-boerneknive-p190), de kan kun ridse lidt i fingrene og det gør, at jeg føler mig mere tryg og ikke behøver at holde øje med hende hele tiden.
 Hun er oftest med i køkkenet, når vi laver mad (uanset retten), nogle dage hjælpe hun til, andre dage står hun bare på sin skammel og kigger (og smager meget gerne på alt).
 Hun er er også god til oprydningen, så får hun bare en klud til bordet, eller står ved vasken og skyller tingene af 

Anmeld