Steril :( Nogen der kan hjælpe ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
10 svar
2 synes godt om
3. august 2014

TrineogClaus

Hejsa 

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, søger desperat efter svar !!!

Jeg er forlovet med min kæreste Claus, og vi går med tanken om at vi gerne vil være gravide 

MEN ... Claus har tidligere fået testet sin sædkvalitet, og det har vist sig at han har 0 sædsæller der virker, så lægens svar var "du skal nok regne med at være steril resten af dine dage" 

Jeg snakkede en dag med min læge om der evt. var noget man kunne gøre for at øge hans sædkvalitet, jeg fik at vide at han skulle tage nogle vitaminer, noget fiskeolie, og noget zink, og det er han nu gået igang med i håb om at det måske kan hjælpe lidt!!

Jeg har dog hørt og læst flere steder at alligevel folk har fået dommen at de er sterile, så wups en dag var der alligevel baby på naturligvis 

Så mit spørgsmål er nu til jer: Er der nogen der også har fået dommen et manden/ eller damen havde 0 sædsæller der virkede og hvor der alligevel er kommet en baby til verden på naturligvis ??

Og ved i måske andre ting der kan hjælpe på sædkvaliteten ???

På forhånd tusind tak  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

SussieThyssen

Tjaaa..det er da muligt, at der somme tider kan komme en enkelt lille aktiv svømmer, men der er vel ikke andet end at få taget en ny prøve af sædcellerne.

Han kan da også godt spise nogle vitaminer, men det vil nu ikke gøre den store forskel.
En traktor bliver ikke til en racerbil bare fordi man hælder superbenzin på den 

Men jeg har en veninde hvis mand stort set heller ikke havde nogle aktive sædceller, og der lykkedes det en klinik at samle nogle få levedygtige..nok til at forsøge en kunstig befrugtning...der heldigvis gav pote.

Kærligt kram

Sussie

Anmeld

3. august 2014

Kamilla-m

TrineogClaus skriver:

Hejsa 

Jeg er forlovet med min kæreste Claus, og vi går med tanken om at vi gerne vil være gravide 

MEN ... Claus har tidligere fået testet sin sædkvalitet, og det har vist sig at han har 0 sædsæller der virker, så lægens svar var "du skal nok regne med at være steril resten af dine dage" 

Jeg snakkede en dag med min læge om der evt. var noget man kunne gøre for at øge hans sædkvalitet, jeg fik at vide at han skulle tage nogle vitaminer, noget fiskeolie, og noget zink, og det er han nu gået igang med i håb om at det måske kan hjælpe lidt!!

Jeg har dog hørt og læst flere steder at alligevel folk har fået dommen at de er sterile, så wups en dag var der alligevel baby på naturligvis 

Så mit spørgsmål er nu til jer: Er der nogen der også har fået dommen et manden/ eller damen havde 0 sædsæller der virkede og hvor der alligevel er kommet en baby til verden på naturligvis ??

På forhånd tusind tak  

Jeg har fået afvide jeg ikke kan få børn - nu er jeg gravid med nummer 5 :-)
Og jeg er blevet gravid i første forsøg hver gang

Håber i snart får jeres drøm opfyldt!

Anmeld

3. august 2014

modesty

Hejsa 

På forhånd tusind tak  

Når sædkvaliteten er så lav, skal man have lavet mindst to prøver (med mindst et par måneders mellemrum) for at fastslå om der har været tale om en uheldig prøve, eller nedsat kvalitet f.eks i forbindelse med feber el. lign.

Har han fået lavet flere end én prøve?

Under alle omstændigheder ville jeg ikke spilde tid ved at prøve at blive gravide naturligt når sædkvaliteten er så lav. Jeg ville med det samme blive henvist til en fertilitetsklinik og snakke med dem om hvad mulighederne er.

Anmeld

3. august 2014

Heidimed lea

når den er så lav skal i søge læge og ikke gå og vente og prøve selv. min mands sæd var meget lav og vi var igennem ICSI reagensglas behandling.

lægen kan hjælpe jer igennem rette system

Anmeld

3. august 2014

TrineogClaus

modesty skriver:

Når sædkvaliteten er så lav, skal man have lavet mindst to prøver (med mindst et par måneders mellemrum) for at fastslå om der har været tale om en uheldig prøve, eller nedsat kvalitet f.eks i forbindelse med feber el. lign.

Har han fået lavet flere end én prøve?

Under alle omstændigheder ville jeg ikke spilde tid ved at prøve at blive gravide naturligt når sædkvaliteten er så lav. Jeg ville med det samme blive henvist til en fertilitetsklinik og snakke med dem om hvad mulighederne er.

Han har kun fået lavet en test, men vi har snakkede om at nu det er så mange år siden, vil vi vente et par måneder og så vil han få lavet en test igen 

Anmeld

3. august 2014

TrineogClaus

MortilMogL skriver:

Jeg har fået afvide jeg ikke kan få børn - nu er jeg gravid med nummer 5 :-)
Og jeg er blevet gravid i første forsøg hver gang

Håber i snart får jeres drøm opfyldt!

Har i fået alle 5 børn på naturligvis eller har i fået hjælp til det ?? 

Må jeg spørge hvad årsagen til at du ikke skulle kunne få børn var ?? 

Anmeld

3. august 2014

vitapigen

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål men har en bror der igennem behandling sammen med konen. Han fik at vide af lægen at det hjalp hans små svømmere at drikke granatjuice. Det hjalp her

Anmeld

3. august 2014

Kamilla-m

TrineogClaus skriver:

Har i fået alle 5 børn på naturligvis eller har i fået hjælp til det ?? 

Må jeg spørge hvad årsagen til at du ikke skulle kunne få børn var ?? 

Dårlige æg /:
Helt naturligt

Anmeld

3. august 2014

TrineogClaus

vitapigen skriver:

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål men har en bror der igennem behandling sammen med konen. Han fik at vide af lægen at det hjalp hans små svømmere at drikke granatjuice. Det hjalp her

Oki det vil jeg prøve at sige videre at han skal prøve at drikke :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.