Tandlægehjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

235 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. august 2014

Anonym trådstarter

Hvordan søger man kommunen om tandlægehjælp når man er på kh? Og hvor længe tager det, da det er rimelig akut  ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvordan søger man kommunen om tandlægehjælp når man er på kh? Og hvor længe tager det, da det er rimelig akut  ? 

nu ved jeg ikke om det er det samme i hele landet - eller om de har ændret i det siden sidst jeg var til tandlæge - men jeg gik ned i borgercenteret og fortalte at jeg havde brug for at komme til tandlæge... jeg fik så at vide at jeg skulle få en tid hos tandlægen, få et overslag og komme tilbage til dem med det og så betalte de for at det kunne blive lavet...

Anmeld

2. august 2014

Jukh

Du skal tage til tandlægen og få lavet en undersøgelse og få et overslag (OBs dette er for egen regning - og det kan blive nødvendigt med røntgenbilleder). Det overslag skal du tage med ned til din sagsbehandler hos kommunen. Din sagsbehandler vurdere så ud fra din økonomi om du er berettiget til støtte. Der er en egen betaling på 600 kr hvis du er under 25 år og 800 kr plus 35 % af overslaget,  hvis du er over 25. Dette er kun cirka, alt efter hvilken kommune og din økonomiske situation kan det være lidt anderledes.

det kan godt tage kommunen en del uger at godkende overslaget. Er det dig akut (har du ondt) må tandlægen godt lave det akutte inden overslaget er godkendt). 

Mvh. Tandlægen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.