Hvornår kan man selv gå til og fra skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.461 visninger
10 svar
7 synes godt om
1. august 2014

Mum33

Hvad er jeres erfaring med selv at gå til og fra skole? Min søn skal begynde her til sommer, og er selvfølgelig ikke klar endnu, men tænker det vil gøre en del ting noget nemmere, når han kan. Og hvornår ville han kunne gå hjem og være fx 15 min alene før vi kommer? 

Der er 1 km til skolen og der er på fortov og med skolepatrulje det ene sted han krydser vejen. Han bor ved siden af en klassekammerat, og tænker de på et tidspunkt kan følges. 

Hvad er jeres erfaring? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

CaWi

Abemor skriver:

Hvad er jeres erfaring med selv at gå til og fra skole? Min søn skal begynde her til sommer, og er selvfølgelig ikke klar endnu, men tænker det vil gøre en del ting noget nemmere, når han kan. Og hvornår ville han kunne gå hjem og være fx 15 min alene før vi kommer? 

Der er 1 km til skolen og der er på fortov og med skolepatrulje det ene sted han krydser vejen. Han bor ved siden af en klassekammerat, og tænker de på et tidspunkt kan følges. 

Hvad er jeres erfaring? 

Jeg har altid gået i skole selv.
Jeg havde omkring en km til skolen.
Skulle over vejen to gange, og der var skole patrulje på det ene sted + fortov hele vejen.
Jeg tror det kommer meget an på barnet.
Men for mig var det aldrig et problem

Anmeld

1. august 2014

Mumto3

Abemor skriver:

Hvad er jeres erfaring? 

Vores børn går i skole. Nogle gange følges de andre gange går de alene. Efter sommerferien går de i 0. Klasse, 2. Klasse og 4. Klasse. Den yngste der starter i 0. Klasse startede i SFO 1. Maj, lige til at begynde med var det ikke et hit at gå selv, men nu går det helt unden problemer. Der er ca. 2 km til skole og de skal krydse en stor vej.

særligt det midterste barn nyder godt af at gå. Han er en helt anden dreng, når han lige får 30-40 min alene om morgen inden han skal i skole, og det samme om eftermiddagen. Faktisk er han selv klar over hvor godt det er for ham at gå, at han nogle gange har bedt om at gå, hvis jeg af en eller anden grund har hentet børnene i skolen. Hvis jeg køre ham hjem er han ' oppe og køre' på en helt anden måde end det rolige og glade barn jeg får hjem, når han selv er gået. 

Selvfølglig er det meget nemmere for mig ikke at skulle hente og bringe, men jeg tror på at det også er rigtig godt for børnenes selvfølelse , at vide at de kan selv og kan tage vare på sig .

Anmeld

1. august 2014

SandraXOXO

Vores skal selv ta bussen til nabobyen og så gå fra stationen til skolen. Vi har øvet det i sommerferien og hun glæder sig til at få lov alene sammen med alle de andre unger der os ta'r bussen :-) hun starter i 0 klasse og er 6 år.

Anmeld

1. august 2014

Chellie

Jeg var 5 da jeg startede i skole, og med undtagelse af allerførste skoledag, tog jeg selv bussen hver dag, helt fra start  Mine forældre kørte selvfølgelig nogle øve-ture med mig, og lærte mig hvornår jeg skulle stå af, og nogen gange havde jeg også en skole-patrulje til at hente mig ved bussen, men ellers klarede jeg det skam fint selv, selvom det var inde i midten af Århus 

Anmeld

1. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil sige fra de går i 2. Klasse - men det kommer også lidt an på barnet. 

Anmeld

1. august 2014

tinemus79

Min store dreng fik lov til at gå hjem fra skole og fritter i 1 klasse.  

Fritteren ville helst have de blev hentet indtil de kom i første klasse.  Men det kommer også an på hvor moden barnet er. 

Anmeld

1. august 2014

Muffinmus

Min er 7 han starter i første klasse om lidt og har 500 meter, skal over to veje. Han må hverken selv gå i skole eller være hjemme alene. I England hedder reglen 12 år for alene børn hjemme, den regel har vi ikke i DK, men man skal kraftigt overveje hvad man gør alligevel

han har et par gange fået lov til selv at gå hjem. Efter 200 meter kan eg se ham, så har stået ved havelågen og holdt øje med ham

Anmeld

2. august 2014

MysteriousAngel

Abemor skriver:

Hvad er jeres erfaring? 

Min datter skal selv til at tage bus hjem hver dag. Hun skal skifte bus på stationen. Hun er 8.

Anmeld

2. august 2014

Mum33

Tak for svar. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.