Barnepige - hvordan finder man én?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
10 svar
5 synes godt om
30. juli 2014

Victoria2013

Vi står i den situation at vi godt måske engang imellem kunne tænke os en barnepige til prinsessen... bedsteforældrene har heller ikke passet hende endnu, da hun er lidt skeptisk overfor fremmede hun ikke ser ofte. Hun er aldrig blevet passet om dagen af andre end os selv og så selvfølgelig i vuggestuen. Om aftenen har vi kun fået hende passet én gang og der var hun meget lille og opdagede ikke vi var væk (hun sov). 

Ville gerne også finde en barnepige men aner ikke hvordan man finder en barnepige, som prinsessen også tør stole på? Der er jo nogle hjemmesider for sådanne, men dem stoler jeg ikke helt på... hun er næsten 14 mdr nu og vi trænger altså snart til en aften ud og spise eller i biffen sammen - rigtig kærestetid... men vi har bare ingen der kan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

TNBC

Victoria2013 skriver:

Vi står i den situation at vi godt måske engang imellem kunne tænke os en barnepige til prinsessen... bedsteforældrene har heller ikke passet hende endnu, da hun er lidt skeptisk overfor fremmede hun ikke ser ofte. Hun er aldrig blevet passet om dagen af andre end os selv og så selvfølgelig i vuggestuen. Om aftenen har vi kun fået hende passet én gang og der var hun meget lille og opdagede ikke vi var væk (hun sov). 

Ville gerne også finde en barnepige men aner ikke hvordan man finder en barnepige, som prinsessen også tør stole på? Der er jo nogle hjemmesider for sådanne, men dem stoler jeg ikke helt på... hun er næsten 14 mdr nu og vi trænger altså snart til en aften ud og spise eller i biffen sammen - rigtig kærestetid... men vi har bare ingen der kan...

Familier og venner, se o  der er nogen der har en teenager der vil tjene lidt pengw.

spørg om du må sætte en seddel op ivuggestuen. 

Anmeld

30. juli 2014

SussieThyssen

Victoria2013 skriver:

Så er hun da også rigeligt gammel.
Faktisk er det en fordel hvis man begynder når de er meget mindre så de vender sig til det.

Nå men den nemmeste måde er at hænge en annonce op hos det lokale supermarked eller sætte en annonce i avisen, hvor man søger efter en sød ung pige.

Så kan hun komme på besøg nogle gange først...gå ture med trolden, lege og den slags medens I er der, så I kan lære hende at kende.

I kan selvfølgelig også søge en M/K
Men det er den nemmeste måde at gøre det på

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. juli 2014

stjernen

Hvor kommer i fra

Anmeld

31. juli 2014

Victoria2013

Vi har ingen teenagere i den nære familie endnu, så den er udelukket. Det tager tid for hende at "varme op" overfor andre, derfor er hun ikke passet endnu. Hun er stadig heller ikke helt tryg ved sine bedsteforældre desværre 

Har ingen supermarkeder med sådan en tavle og det med avisen er lidt meget...

Vi bor i Høje Taastrup

Anmeld

31. juli 2014

Røverdatter

Victoria2013 skriver:

Vi har ingen teenagere i den nære familie endnu, så den er udelukket. Det tager tid for hende at "varme op" overfor andre, derfor er hun ikke passet endnu. Hun er stadig heller ikke helt tryg ved sine bedsteforældre desværre 

Vi bor i Høje Taastrup

Spørg i vuggestuen/dagplejen.
Det gjorde jeg, og vupti - én af pædagogerne kendte en teenager, som var super sød.
Desværre gled det ud, men det er en helt anden sag og havde intet at gøre med den unge pige

Så ja, forhør dig hos venner, i vuggeren osv.
Og ellers mener jeg at der er en hjemmeside der hedder barnepige.dk men er ikk helt sikker.

Anmeld

31. juli 2014

Flødebollen

Victoria2013 skriver:

Vi bor i Høje Taastrup

Aner ikke, hvorvidt der ligger en udd. Institution i nærheden - men hvad med på et pædagog - studie?

Anmeld

31. juli 2014

modesty

Victoria2013 skriver:

Vi bor i Høje Taastrup

Men hvad får dig til at tro at hun vil være tryggere ved en fremmed end ved bedsteforældrene?? Bor de langt væk?

Anmeld

31. juli 2014

Victoria2013

Men hvad får dig til at tro at hun vil være tryggere ved en fremmed end ved bedsteforældrene?? Bor de langt væk?

Farmor og farfar bor langt væk og kommer ikke bare lige forbi. Mormor og morfar bor tættere på, men er lidt ældre end de andre og jeg syntes de skranter en del efterhånden. Syntes også godt det kan virke som om hun nemmere "varmer op" overfor yngre mennesker end lidt ældre.

Men nu var det heller ikke det der var spørgsmålet  

Jeg må prøve at forhøre mig i vuggestuen. Ved ikke helt om jeg stoler på de hjemmesider for barnepiger der er, syntes de virker utroværdige. Så hellere finde én på en anden måde...

Anmeld

31. juli 2014

lineog4

Victoria2013 skriver:

Vi bor i Høje Taastrup

Jeg ved i Roskilde laver de gennem ungdomsskolen kurser for unge der gerne vil være babysittere - kunne jo være de også gjorde det i hæje tåstrup. 

Mine børn har nu heller aldrig blevet passet om aftenen før de var over 1 år - ja tror såmænd Dina var over 2. Sove ude var heller ikke noget de gjorde også fordi vi ikke har det store opbud af bedster.

Og de er (ved ikke med Linus endnu han er 4 og har sovet ude en gang men det elskede han) altså ikke svære nu. Dina var den eneste der ikke havde hjemve i hendes klasse da de var afsted i 3. Klasse fx.

Så et barn der har behov for den tryghed giver man da bare den tryghed - nej hvor har jeg hørt mange gange de så aldrig ville sove ude osv. 

Og hvis du ikke finder en kommer du bare med hende til os - savner en lille trold ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.