Jeg ved ikke om jeg helt deler din situation, men jeg vil lige fortælle at min søn kom i klasse med alle hans bedste venner fra Børnehaven og han var rigtigt glad. Men så sagde lærerne at alle skulle prøve en uge i den anden klasse og han rakte hånden op, at det ville han da gerne prøve.
Det viste sig så at han havde misforstået og han kom ikke tilbage i hans gamle klasse. Han var dybt ulykkelig og det var meget svært for ham. Han fik nye venner i den nye klasse og en af dem er blevet en tæt og god ven. Men det er aldrig blevet som før. Skolen var skråsikre på at det var en god ide, for de mente også han var for vild i den gamle klasse, hvor klasselæren i den nye klasse var helt tovlig med ham, så de ville ikke flytte ham.
Nu har skolerne så fusioneret i området og endnu engang skulle de i nye klasser. Han er så kommet i klasse med alle dem han var sammen med i børnehaven inkl. den nye ven. Så skulle man tro alt var godt og han var også rigtigt glad da han kom i den klasse.
Men han er bare ikke længere så tæt med hans bedste venner fra børnehaven. Selvom de gerne vil lege med ham, så har de fået nye rutiner og ny kultur og han har fået en anden. Så de er gode venner.
Skolen siger nu, uha det var også en fejl at flytte ham.
Ja tak for det siger man så! Men sket er sket.
Det positive der er kommet ud af det, er at han er blevet bedre til at lege med børn han ikke kender. Så det er både godt og skidt.
I hans klasse er de 9 piger og 19 drenge.
Håber alt løser sig for din søn - kan du stadig nå at flytte ham tilbage til de gamle venner?
Anmeld