nogen der kan genkende dette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
1 svar
0 synes godt om
30. juli 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
min søn er 6 år. og skal starte i bh klasse her efter ferien.
han har siden marts gået i før skole. han er en glad men forsigtig dreng som elsker voksenkontakt. han er hjerteopereret og kan ikke holde til at løbe og være aktiv som de andre.

før dette i børnehave. i den havde han det rigtig godt og fungerede godt med de andre børn.

han startede i sfo på en skole hvor ingen andre fra børnehaven går. men diagrafisk var det nemmest for os.
han er glad for det og når jeg spørger til hans dag får jeg besked om at han har haft en god dag.
men de andre børn kommer tit og fortæller at han driller. de er rigtig mange piger 28 og kun 9 drenge med ham. han har endnu ikke noget socialt med nogle af de andre børn.

jeg spekulerer meget på om det var forkert at flytte ham væk fra sine venner i børnehaven de var 5 drenge der havde det rigtig godt sammen (han ser dem stadig engang imellem men ikke på samme måde). eller om jeg bare skal give ham længere tid til at finde sin plads sammen med de andre.

nogen gange har jeg spekuleret på om han er et særligt sententivt barn da han bekymrer sig meget om andre og kan tydeligt se om der er noget galt. han bryder sig ikke om høje lyde og ting der kommer som en overraskelse (fx selv om han kan se vi skal til at begynde at bore sidder han med hænderne for ørene allerede når vi finder boremaskinen frem fordi han ved det larmer men ikke hvornår.)

her hjemme mærker vi det ikke han er glad og god til at lege sammen med sin lillebror.

håber at det vil vende så snart han er startet i bh klassen og hans lærer hurtigt vil komme hjælpe ham således at han kan finde sammen med de få andre drenge der er.

nå ved ikke lige hvor jeg ville hen med dette, tror bare jeg havde brug for at få nogle af de tanker ud om hvorfor min søn han driller de andre børn i sfoen så han ingen venner har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

aarhusmor

Jeg ved ikke om jeg helt deler din situation, men jeg vil lige fortælle at min søn kom i klasse med alle hans bedste venner fra Børnehaven og han var rigtigt glad. Men så sagde lærerne at alle skulle prøve en uge i den anden klasse og han rakte hånden op, at det ville han da gerne prøve.

Det viste sig så at han havde misforstået og han kom ikke tilbage i hans gamle klasse. Han var dybt ulykkelig og det var meget svært for ham. Han fik nye venner i den nye klasse og en af dem er blevet en tæt og god ven. Men det er aldrig blevet som før. Skolen var skråsikre på at det var en god ide, for de mente også han var for vild i den gamle klasse, hvor klasselæren i den nye klasse var helt tovlig med ham, så de ville ikke flytte ham.

Nu har skolerne så fusioneret i området og endnu engang skulle de i nye klasser. Han er så kommet i klasse med alle dem han var sammen med i børnehaven inkl. den nye ven. Så skulle man tro alt var godt og han var også rigtigt glad da han kom i den klasse.

Men han er bare ikke længere så tæt med hans bedste venner fra børnehaven. Selvom de gerne vil lege med ham, så har de fået nye rutiner og ny kultur og han har fået en anden. Så de er gode venner.

Skolen siger nu, uha det var også en fejl at flytte ham.
Ja tak for det siger man så! Men sket er sket.

Det positive der er kommet ud af det, er at han er blevet bedre til at lege med børn han ikke kender. Så det er både godt og skidt.

I hans klasse er de 9 piger og 19 drenge.

Håber alt løser sig for din søn - kan du stadig nå at flytte ham tilbage til de gamle venner?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.