Parterapi, mand el kvinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
8 svar
3 synes godt om
30. juli 2014

Anonym trådstarter

Vi har seriøst brug for parterapi. Vi går ret så skævt af hinanden i øjeblikket og skændes en del. Vi står nu i stampe og kan ikke løse det selv, så derfor har jeg sagt at nu er det nu, for vores børns skyld skal det fungere.
MEN hvad tænker i, skal man enten vælge en mand eller kvinde eller er det lige meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Studerendemor

Anonym skriver:

Vi har seriøst brug for parterapi. Vi går ret så skævt af hinanden i øjeblikket og skændes en del. Vi står nu i stampe og kan ikke løse det selv, så derfor har jeg sagt at nu er det nu, for vores børns skyld skal det fungere.
MEN hvad tænker i, skal man enten vælge en mand eller kvinde eller er det lige meget?

Det er hip som hap. Det vigtigste er kemi. Og det kan man jo aldrig vide inden...

Via mit arbejde er jeg ofte i kontakt med psykologer, terapeuter og andre behandlere. Tidligere troede jeg at én af samme køn, som én selv, ville være det bedste. Men jeg tog fejl.

Anmeld

30. juli 2014

Vivienne

Dengang jeg havde brug for en parterapeut i mit tidligere forhold, ønskede jeg at få en kvinde, da jeg tænkte at en kvinde bedre ville kunne forstå mig. Dog havde jeg ikke ret til at vælge, og fik udpeget en mand, som skulle hjælpe os. En ekspert, sagde de...

Og sikke en ekspert han var  Jeg var virkelig imponeret over den måde han talte til os, forklarede vores adfærd, og gav råd til, hvordan man kunne arbejde på sig selv, for at få det til at fungere. Han var meget god til at forklare min ex, hvordan hans handlinger påvirkede vores forhold negativt og fik ham til at indse nogen ting (som jeg længe havde forsøgt at forklare ham, men som han lukkede af for) på en meget logisk måde. Jeg fik selvfølgelig også forklaret ting omkring mig selv og min adfærd.

Efter et par ugers parterapi, gad min ex ikke "det der pis" (terapi) længere, og mente at han ikke behøvede en "hjernevasker" for at få sit forhold til at fungere. Jeg gav ham et par uger mere, for at se om han ville ændre sig. Det gjorde han ikke og jeg forlod ham. 

Jeg gik til ham eksperten et par gange alene, efter at have forladt min ex, fordi jeg havde behov for det. Eksperten var lige så fantastisk til at tage sig af mig, og hjælpe mig på vej ud af dette forfærdelige forhold.

Det er nu 5 år siden jeg har været til terapi hos ham, og jeg tænker ofte på ham og hans sætninger, som altid følger mig og hjælper mig, når jeg "går i stå".

Til gengæld har jeg som teenager gået til en kvindelig psykolog, som simpelthen ikke kunne finde ud af at tale til sine patienter. Hun talte om alt andet end de problemer jeg kom for at tale om. Jeg fik absolut intet ud af hende. En stor skuffelse

Det jeg prøver at sige med min historie er, at det er i den sidste ende lige meget om det er en mand eller en kvinde, så længe det er en fagligt dygtig person.

Held og lykke!

Anmeld

30. juli 2014

PernilleogLouis

Jeg har intet at ha det i men når jeg sidder og overvejer hvad jeg ville gøre så ville jeg vælge en mand

Anmeld

30. juli 2014

tarkoflen

Jeg har ikke prøvet det, men min umiddelbare tanke ville være at vælge en mand. Nok mest fordi vi kvinder nok bedre kan relatere og lytte til en mandlig terapeut end nogle mænd i hvert fald, kan relatere til at en kvinde kommer med råd. Om jeg er helt galt på den og nogle mænd ville have det stik modsat og have svært ved at åbne op overfor en mand er ikke utænkeligt, det var bare min første tanke.

Hvad siger din kæreste til om det skal være en mand eller kvinde?

Held og lykke med det, jeg håber det kan få jer på ret køl igen

Anmeld

30. juli 2014

Mami

Mand  

og det ville jeg pga min partner, jeg tror det er nemmere for ens mand at relatere og lytte til en anden mand. 

Anmeld

30. juli 2014

Mami

Mand  

og det ville jeg pga min partner, jeg tror det er nemmere for ens mand at relatere og lytte til en anden mand. 

Anmeld

23. september 2014

mettebloch

Hej du

Jeg kender alt for godt følelsen. Vi nåede helt seriøst den omtalte 7 års krise, og det var med 2 børn på bagsædet- Der var ikke andet for end at prioritere parterapi, for vi ville have det til at fungere. Vi bor i Hellerup, men blev anbefalet parterapi i Hillerød ( http://www.meant4you.dk/parterapi/), hvilket vi stadig går til en gang om måneden. Det har på alle måneder været gavnligt for os. Jeg kan godt anbefale det.

/Mette

Anmeld

23. september 2014

Mettefpigen

Det er ligemeget... Det hele handler om kemi....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.