Dengang jeg havde brug for en parterapeut i mit tidligere forhold, ønskede jeg at få en kvinde, da jeg tænkte at en kvinde bedre ville kunne forstå mig. Dog havde jeg ikke ret til at vælge, og fik udpeget en mand, som skulle hjælpe os. En ekspert, sagde de... 
Og sikke en ekspert han var
Jeg var virkelig imponeret over den måde han talte til os, forklarede vores adfærd, og gav råd til, hvordan man kunne arbejde på sig selv, for at få det til at fungere. Han var meget god til at forklare min ex, hvordan hans handlinger påvirkede vores forhold negativt og fik ham til at indse nogen ting (som jeg længe havde forsøgt at forklare ham, men som han lukkede af for) på en meget logisk måde. Jeg fik selvfølgelig også forklaret ting omkring mig selv og min adfærd.
Efter et par ugers parterapi, gad min ex ikke "det der pis" (terapi) længere, og mente at han ikke behøvede en "hjernevasker" for at få sit forhold til at fungere. Jeg gav ham et par uger mere, for at se om han ville ændre sig. Det gjorde han ikke og jeg forlod ham.
Jeg gik til ham eksperten et par gange alene, efter at have forladt min ex, fordi jeg havde behov for det. Eksperten var lige så fantastisk til at tage sig af mig, og hjælpe mig på vej ud af dette forfærdelige forhold.
Det er nu 5 år siden jeg har været til terapi hos ham, og jeg tænker ofte på ham og hans sætninger, som altid følger mig og hjælper mig, når jeg "går i stå".
Til gengæld har jeg som teenager gået til en kvindelig psykolog, som simpelthen ikke kunne finde ud af at tale til sine patienter. Hun talte om alt andet end de problemer jeg kom for at tale om. Jeg fik absolut intet ud af hende. En stor skuffelse 
Det jeg prøver at sige med min historie er, at det er i den sidste ende lige meget om det er en mand eller en kvinde, så længe det er en fagligt dygtig person.
Held og lykke!